סוער בבני ברק

זייברט נגד בעלי העסקים: המדרכות יוחזרו לתושבים

בשנים האחרונות, רחובה הראשי של בני ברק, רחוב רבי עקיבא, הפך לשוק ססגוני, כאשר העסקים הרחיבו את שטח חנותם בהוצאת סחורה אל המדרכות המיועדות לתושבים. ראש העיר חנוך זייברט החליט להילחם בתופעה בהחרמת סחורה והטלת קנסות, אך בעלי העסקים מבטיחים להשיב מלחמה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חנוך זייברט (צילום ארכיון: יהודה פרקוביץ, כיכר השבת)

מי שסייר בשנים לאורכו של רחוב רבי עקיבא בני ברק, רחובה הראשי של העיר, לא יכל שלא לשים לב לתופעה חדשה שהתפתחה וצברה תאוצה של ממש כאשר בעלי החנויות הוציאו את מרכולתם והציבו את הסחורה מעל גבי דוכנים שהוצבו ברחובה של עיר ובכך הגדילו בפועל את שטח חנותם על פני רשות הרבים.

הרשויות העירוניות "העלימו" עין מהתופעה זאת משום שהיה מדובר במצב נוח, למרבית הסוחרים, כמו גם לחלק מהתושבים שנהנו להסתובב בשוק הססגוני שנוצר ברחובה המרכזי של עיר התורה והחסידות בפרט בערבי חגים.

אלא שראש העיר החדש יחסית, חנוך זייברט, החליט לעשות סוף לתופעה. במהלך קמפיין הבחירות הכריז זייברט כי "יחזיר את המדרכות לתושבים", וכעת מיד לאחר חג הפסח מתברר כי בכוונתו להתחיל לבצע זאת.

העירייה הודיעה לכל בעלי החנויות כי מי שיוציא את הסחורה מחוץ לחנותו ייקנס והסחורה תוחרם.

"נאבק בדבר בכל הכוח", מבהירים בלשכתו של זייברט, ה"ג'וליאני" החדש של עיר התורה והחסידות. לדברי המקורבים, זייברט מייצג את מרבית תושבי העיר החשים כי רשות הרבים "נגזלה" מהם שלא כדין.

"הרחובות אינם הפקר ולא שייכים לבעלי החנויות", אומרים בסביבתו של זייברט ומודיעים כי ייאבק בכך במלוא התוקף. "ממחר לא יותר להוציא אפילו מסמר לרחוב רבי עקיבא והסביבה", מאיימים בלשכה.

מנגד, גם הסוחרים לא מתכוונים לשתוק ומבטיחים להשיב מלחמה. "לא ייתכן לבטל כעת הסדר של שנים שנוח לכולם", אומר ל"כיכר השבת" בכעס אחד מבעלי החנויות.

"אנחנו משלמים את הארנונה ומחזיקים את הקופה של העירייה ובסוף פוגעים בנו בכיס", אומרים חבריו הסוחרים ומבטיחים לצאת אף הם במאבק נחוש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר