הח"כים החרדים: מסמך יעלון חיובי - יבקשו הבהרות

סוגיית ההתייצבות: הח"כים החרדים התכנסו בלשכת יו"ר ש"ס אריה דרעי, ודנו במסמך ששיגר שר הביטחון משה בוגי יעלון. בישיבה הוחלט כי יבקשו הבהרות בנוגע לנושאים מסוימים, הכיוון הכללי חיובי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

סוגיית ההתיצבות - הכיוון חיובי, דרושות הבהרות נקודתיות: בשעות הצהריים היום (שישי) התכנסו חברי הכנסת של המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה אריה דרעי, יעקב ליצמן, משה גפני, אריאל אטיאס ומאיר פרוש יחד עם מזכירי מועצות גדולי התורה הרב אברהם רובינשטיין והרב מרדכי שטרן במשרדו הפרטי של דרעי ברח׳ הפלמ"ח בירושלים.

ההתכנסות הגיעה על מנת לדון במשמעויות המסמך ששיגר בסוף השבוע שר הביטחון משה בוגי יעלון לנציגי הציבור החרדי. מסמך בו סוכמו והועלו על הכתב עיקרי תוצאות הפגישה של הח"כים החרדים עם שר הביטחון בנושא חוק הגיוס החדש וסוגיית המשך התייצבותם של בני הישיבות בלשכות הגיוס.

במהלך הפגישה ציינו מרבית הנוכחים כי נדמה כשהמסמך ששיגר שר הביטחון הינו מספק באופן כללי וכי יעלון השיב בחיוב למרבית דרישותיהם של נציגי הציבור החרדי. "במבט כללי ניתן לומר שהגישה של שר הביטחון כלפינו הינה חיובית ונראה כי בדרג הפוליטי והצבאי מוכנים לעשות הכל בכדי שלא לקרוע את הקשרים עם האחרונים עם המגזר החרדי", אמרו הנוכחים והוסיפו כי נדמה שבצה"ל הבינו את הטעויות שהם עשו והפיקו לקחים כשהם מבינים שבכפייה ובכוח הם לא יוכלו לעשות כלום.

במקביל העלו חלק מהנוכחים את הטענה כי ישנם עדיין מספר נקודות השנויות עדיין במחלוקת או שלחילופין לא ניתנה להם התייחסות מפורשת במכתב, כדוגמת סוגיית ההגעה באופן מרוכז של התלמידים בגילאי 16.5 ללשכות הגיוס לצורך ההתייצבות, וכן מה דינם של אלו הנמצאים כעת בגילאי 20-22 במסגרת החוק החדש.

נכון שבמרבית הדברים עשו בצה״ל צעדים משמעותיים ובאו לקראת הציבור החרדי, כשהם נענים למרבית הדרישות, כדוגמת הפטור מהצורך בבדיקות הרפואיות וכן ההצהרה החד משמעית כי לא יופעלו ניסיונות שכנוע על הצעירים החרדים המתייצבים אולם עדיין דרושות הבהרות בנושאים הספציפיים הבעייתיים שהועלו. אמרו אותם משתתפים.

לסיכום הפגישה החליטו הנציגים לבקש משר הבטחון מספר הבהרות שיגדירו את עמדתו באותם נושאים ״אפורים״ להם לא ניתנה התייחסות מפורשת במכתב בתקווה שאכן אם הכל ימשיך כמצופה וההידברות תישא פירות כפי שהיה עד עתה הרי שבקרוב ימליצו בפני גדולי התורה כי ניתן להורות על המשך התייצבות כפי שנהוג מאז קום המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר