אחרי גזר הדין: אלי שמחיוף השעה עצמו מתפקידיו בעירייה

לאחר גזר הדין הקשה בו נשלח לשלוש וחצי שנות מאסר בפועל, הודיע אלי שמחיוף, חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם ש"ס על השעייתו מכל תפקידיו בעירייה עד לאחר הערעור (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אלי שמחיוף בבית המשפט, הבוקר (צילום: פלאש 90)

בדרך לכלא: סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר ואיש ש"ס הודיע הבוקר (שלישי) לראש עיריית ירושלים כי בעקבות גזר הדין הקשה של השופט דוד רוזן החליט להשעות עצמו מתפקידיו בעיריית ירושלים עד לאחר סיום הדיון בערעור בבית המשפט העליון.

במכתב ששלח שמחיוף לראש עיריית ירושלים ניר ברקת הוא כתב: "הריני מודיע בזה על השעיה מכהונתי בעירייה, על התפקידים השונים שמולאו על ידי בה, החל מיום שלישי, י"ג אייר תשע"ד, מועד גזר הדין. ועד למתן פסק דין סופי בתיק, על ידי בית המשפט העליון בערעור".

במכתב ששלח שמחיוף, בו הוא למעשה רק משעה את עצמו מתפקידיו בעירייה ולא מתפטר בפועל, הוא מונע מאשר משעלי, הבא בתור ברשימת ש"ס, מלהיכנס בפועל כחבר בעירייה.

עם זאת, ל"כיכר השבת" נודע כי בלשכת ראש עיריית ירושלים ביקשו חוות דעת משפטית האם על פי חוק שמחיוף עדיין חבר מועצה, זאת בשל חוות דעת משפטית שכבר מונחת בפניהם, הקובעת כי חבר מועצה שהורשע בעבירה שיש עמה קלון, חברותו במועצה פוקעת מאליה.

במידה ואכן ראש העיר יחליט על פי חוות הדעת שיקבל כי חברותו של שמחיוף במועצה פוקעת, הרי שאשר משעלי ייכנס לכהן בפועל כחבר מועצה עד לסיום הערעור, במידה ושמחיוף יזוכה בעליון הרי שהוא יחזור לתפקידו בעירייה במקומו של משעלי.

מוקדם יותר, שופט בית משפט המחוזי בתל אביב גזר על שמחיוף שלוש וחצי שנות מאסר בפועל, שנה וחצי על תנאי, קנס 300 אלף שקל וחילוט 165 אלף שקל.

במהלך גזר הדין אמר השופט רוזן כי "שמחיוף היה שליח ציבור נאמן, אשר במשך שנים רבות שירת בעיריית ירושלים וזה היה כל עולמו".

במהלך הקראת גזר הדין חשף השופט דוד רוזן כי הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף בקש ממנו להביא בחשבון בגזר הדין את "מעשיו הטובים והסיוע למוסדות ציבור וחינוך לכל פונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר