המאבק על 'רמות' בירושלים

הסיעות החרדיות ייתכנסו; ברקת דחה את ההחלטה

תושביה החרדים של שכונת רמות בירושלים נלחמים בימים אלו בניסיון להפוך את השכונה לחילונית באמצעות הקמת "קאנטרי" בשכונה • ראשי הסיעות החרדיות בעירייה ייפגשו היום כדי לגבש דרכי פעולה במאבק • מנגד, ראש העיר ניר ברקת דחה בשבוע את הדיון בוועדת הכספים לאישור תקציב ל"קאנטרי" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש העיר ניר ברקת ונציגי "יהדות התורה" (צילום ארכיון: דוברות עיריית ירושלים)

המלחמה על עתידה של רמות: תושביה החרדים של שכונת רמות בירושלים נלחמים בימים אלו בניסיון להפוך את השכונה לחילונית.

הסיעות החרדיות עשו מעט שרירים ודיון שהיה אמור להתקיים היום (שני) בוועדת הכספים בעיריית ירושלים כדי לאשר תקציב עבור בניית ה"קאנטרי" בשכונה, נדחה בשבוע ימים.

זה למעלה מעשור שהתוכנית לבניית הקאנטרי, הכוללת בריכה מעורבת, קיימת אך לא מאושרת, כעת ראש העיריה ניר ברקת מתכוון להוציא את התוכנית לפועל עם אישור ועדת הכספים של העירייה שתאשר את תקציב הבנייה.

הסיעות החרדיות יציגו בצהריים אחדות כאשר ראשי הסיעות יתכנסו בלשכתו של יו"ר סיעת ש"ס נתי לסרי בכדי לדון על המשך המאבק וכיצד להתנהל מול ראש העיר ברקת. בהמשך השבוע יתכנסו שתי הסיעות יחד.

במהלך פגישה אמש עם ברקת הודיעו נציגי ש"ס כי "במתכונת הנוכחית גם במהות וגם בדרך אנחנו מתנגדים, אנו ממליצים שבחודש הקרוב ידונו כל הנושאים של השכונות המעורבות בצורה פרטנית תוך כדי גיבוש המלצות לישיבת המועצה הבאה".

בצהריים צפויים חברי סיעת 'יהדות התורה' להיפגש עם ניר ברקת ולהביע בפניו התנגדות נחרצת למהלך.

גורם חרדי בעיריית ירושלים אמר הבוקר ל"כיכר השבת" כי "הבעיה היא שהחרדים לא יודעים לאיים על ברקת, הם לא באם ומציבים לו אולטימטום שהם יפרשו מהקואליציה אם תוכנית מסוג זה תאושר".

"תראו את המאבק שמתקיים כעת בעיר צפת", מוסיף הבכיר, "מה שקורה בצפת זה יהיה קטן על רמות, אלפי תשובי העיר יבואו לשכונה במהלך השבת בגלל הבריכה או כל דבר אחר, אם לא לזה הסיעות החרדיות נמצאות בעירייה אז בשביל מה?".

במייל שנשלח לחברי הסיעות החרדיות בעירייה נכתב: "לקראת ישיבת ועדת הכספים יש צורך לקיים התייעצות של סיעות יהדות התורה וש"ס, כדי לתאם את ההצבעות וההתנהלות בסעיפים שונים שעל הפרק, ולפעול בשיתוף פעולה ובהבנה הדדית מלאה".

ההודעה על דחיית ישיבת ועדת הכספים

"פגישה זו מוזמנת על דעת ראשי הסיעות, הן יהדות התורה והן ש"ס, והיא תתקיים בשעה 15:00 בלשכתו של יו"ר סיעת ש"ס נתי לסרי", נכתב.

בכך מציגים הנציגים החרדים אחדות במאבק על עתידה של שכונת רמות בירושלים.

כאמור, בעקבות כך, מזכיר מועצת העיר הודיע הבוקר על דחיית ישיבת וועדת הכספים שנקבעה להיום, ליום שני הבא (26.05.2014) בשעה 17:30 אחר הצהריים.

גורמים בעירייה אומרים ל"כיכר השבת" כי ברקת דחה את ישיבת הוועדה כדי לנסות להגיע לפשרה והבנות עם החרדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר