נשיא אוקראינה הנבחר: "ליהודים יהיה טוב"

יהודי אוקראינה מסופקים מבחירתו של הטייקון פטרו פורושנקו (48), לתפקיד נשיא המדינה. לפני כשנתיים הבטיח ללוי אדרעי כי "ליהודים יהיה טוב כמו השוקולד שאני מייצר" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
לוי אדרעי עם פטרו פורושנקו (צילום: באדיבות המצלם)

יהודי אוקראינה מסופקים מבחירתו של הטייקון פטרו פורושנקו (48), לתפקיד נשיא המדינה עם התוצאות הרשמיות שפורסמו בהם הנשיא הנבחר גרף לא פחות מ-54% מקולות הבוחרים.

לפני שנתיים נפגש הנשיא, אז חבר פרלמנט, עם לוי אדרעי, עסקן חב"די הנמנה על אנשיו הקרובים של שר החוץ, אביגדור ליברמן. בפגישה האקראית אמר לו אז פורושנקו כי היהודים יכולים להיות רגועים וכי יהיה להם טוב. "ליהודים יהיה טוב כמו השוקולד שאני מייצר", אמר.

בשיחה עם "כיכר השבת" מספר לוי אדרעי על הפגישה: "לפני שנתיים הייתי עם שר החוץ אביגדור ליברמן במשלחת רשמית באוקראינה ונסענו לחנוך בית חולים טכנולוגי ישראלי בעיר ויניצה בהשתתפות ראש העיר היהודי ופטרו פורושנקו שנבחר לתפקיד נשיא המדינה השתתף גם ופגשתי אותו שם. דיברנו, הוא היה נרגש. אביו יהודי מאמו ומתגורר באודסה".

עם ההכרזה על ניצחונו אמר הנשיא הנבחר לעמו כי "ישנם יש שתי בעיות עקרוניות באוקראינה. הראשונה היא שאוקראינה לעולם לא תכיר במשאל העם הבלתי חוקי במזרח אוקראינה, ושלא תכיר בכיבוש חצי האי קרים. היום האנשים עשו את בחירתם והם בחרו בשיתוף פעולה עם אירופה".

עם תוצאות המדגמים, הרב פנחס וישצקי, רבה של דונייצק והמחוז ושליח חב"ד במקום, אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי הוא "מקווה שיהיה טוב", וברך את בחירתו של הנשיא. "אני שמח שיש כתובת ומי שנושא באחריות ואנחנו מקווים שיהיה בסדר". לאזרחים הוא אומר "אין לנו ממה לחשוש כי יותר גרוע ממה שיש עכשיו לא יכול להיות".

רבה של המחוז, מהמסוכנים ברחבי אוקראינה, אומר כי הבחירות האחרונות שהתרחשו בעיצומה של הסערה במדינה כאשר חמושים פרו-רוסים השתלטו על ערים במזרח המדינה, לא התנהלו סביב הנושא היהודי וכי המועמדים כולם לא נחשדו בשנאת יהודים.

"אני חושב שהשאלה היהודית בכלל לא הייתה על הפרק, כל המועמדים היו טובים ליהודים באותה מידה. אף אחד מהמועמדים המובילים לא נחשד אף פעם בגרימת בעיות ליהודים", אמר הרב והוסיף "אבל יש כוחות קיצוניים מכל הצדדים, ועכשיו יש מועמד שמייצג את הזרם המרכזי וקיבל תמיכה גדולה, אני מקווה שהוא יוכל לעבוד וברגע שיהיה סדר במדינה יהיה טוב ליהודים כמו לכל האזרחים במדינה".

"אני חושב שהיהודים אמורים להיות שמחים מזה שנבחר מועמד ברוב גדול ויש סיכוי שיחזיר את היציבות למדינה. עד עכשיו לא היה בכלל סיכוי שהיציבות תשוב אבל ברגע שבנאדם נבחר עם כזו תמיכה גדולה אז יש סיכוי שתחזור היציבות", אומר הרב. "זו בשורה מעודדת ומשמחת בפרט שהוא מחובר ליהודים ומיודד עם יהודים ומעולם לא נחשד בלאומניות ולא באנטישמיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר