ח"כ יעקב אשר: "אין עניין בארץ שלמה ללא זהות יהודית"

חבר הכנסת יעקב אשר תקף את שרי הממשלה לנוכח החוקים שאושרו לאחרונה ואמר כי "אין עניין בארץ ישראל השלמה ללא זהות יהודית וללא שמירת תורה ומצוות". צפו בוידאו (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90, ערוץ הכנסת)

ח"כ יעקב אשר תקף את התנהלות הממשלה בנושאי הזהות היהודית במסגרת דיון במליאת הכנסת בהצעת אי האימון מטעם סיעת יהדות התורה, ושאל: "איך תהיה גאווה יהודית אם המדינה הזאת היא כבר תכף כמעט לא יהודית".

בדבריו, פתח ושאל ח"כ אשר: "הייתי מאד שמח לדעת איך מתקבלות החלטות ואיך נקבעת מדיניות הממשלה האם יש התכנסויות ודיונים מעמיקים בנושאי חברה, כלכלה או ביטחון, האם סיעת הליכוד שהיא מובילה את הממשלה מתכנסת לפעמים יחד עם שאר הסיעות המרכיבות את הקואליציה הזו לדון ולשאת בנושאי החוקים הרי הגורל שהממשלה מביאה חדשים לבקרים".

"ומדוע אני שואל זאת", הוסיף חבר הכנסת אשר והסביר: "כיון שיש הרגשה ולא רק אצלי או אצל מי שנמצא כאן בבנין אלא אצל כלל הציבור שקיים איזה סוג של סחר מכר מעין שוק פרסי של חוקים של דברים שבסופו של יום משפיעים על דמותה של המדינה כולה, אבל זה לא שחוקים אלו מתקבלים בכובד ראש ובשיקול דעת אלא ע"י מסחר של תן לי ואתן לך, זה אומר תן לי חוק נגד הדת ואני אתן לך חוק בעד לאום, תן לי חוק שפוגע בזהותה היהודי של מדינת ישראל ואני אאשר לך כמה העברות של מיליונים בוועדת כספים לכמה ישובים מרוחקים שאיש לא קיים עליהם דיון אם צריך אותם או לא".

"אתם מתמסחרים כאן בדמותה ובעתידה של המדינה בנושאים של פיקוח נפש", הטיח ח"כ אשר בחברי הקואליציה, "אני מחזיק כאן עשרות חוקים שבאו ועלו בשיטת סחר - מכר שכל מטרתם בסופו של יום זה לקעקע את המסגרת היהודית של המדינה הזו".

אשר שיגר עקיצה לעבר ח"כי הימין: "ארץ ישראל שלמה היא לא אידיאל, ארץ ישראל שלמה זה אידיאל כשיש עם מיוחד בארץ מיוחדת. אז אתה רוצה שהארץ הזאת תהיה שלמה, אבל אם אנחנו מאבדים את הזהות שלנו, אין ענין בארץ ישראל השלמה ללא זהות יהודית, וללא שמירת תורה ומצוות".

"הממשלה הזאת היא ממשלה ללא חוט שדרה, היא ממשלה של הישרדות בלבד. אבל ההישרדות הזאת עולה לנו מחיר יקר מידי, אני מנסה לתאר לעצמי כשאבות הליכוד ובראשם מנחם בגין, מסתכלים עליכם מאיפה שהם מסתכלים היום, אתם יודעים כמוני שהוא מתהפך בקברו, מכל היבט שהוא, גם מההיבט של חוסר חמלה לשכבות חלשות, גם מההיבט של דמותה היהודית של המדינה וגם מההיבט של איך עומדים מול אומות הגויים, איפה הגאווה היהודית? אבל איך תהיה גאווה יהודית אם המדינה הזאת היא כבר תכף כמעט כבר לא יהודית" סיים אשר את נאומו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר