פרסום ראשון: נציגי ש"ס בבחירות לרבנות ירושלים

הבחירות לרבנות ירושלים קורמות עור וגידים, לאחר בחירת 12 בתי הכנסת לגוף הבוחר, כעת הסיעות החרדיות בוחרות את נציגיהם בגוף הבוחר. בפנים: רשימת נציגי הסיעות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש העיר ניר ברקת (צילום: פלאש 90)

הבחירות לרבנות ירושלים קורמות עור וגידים, לאחר בחירת 12 בתי הכנסת בעיר שייקחו חלק בבחירות, כעת גם המפלגות החרדיות מגבשים את נציגיהם בגוף הבוחר.

בסיעת ש"ס, הוחלט כי ארבעת נציגיה בגוף הבוחר יהיו: נציג ש"ס במועצה הדתית ארז מלול, אברהם מצלאל וחברי המועצה מיכאל מלכיאלי ונחמניאל סבן.

ארבעת הנציגים של ש"ס יצטרפו לששת הנציגים של 'יהדות התורה' בגוף הבוחר, יעקב הלפרין, יוחנן ויצמן, מיכל הלברשטאם, אלי ויינמן, אברהם וובר ומשה גורא.

הסיעות החרדיות יציגו את נציגיהן בישיבת מועצת העיר שתיערך השבוע.

בשבוע שעבר, בחרה ועדת הבחירות לרבנות ירושלים את בתיה כנסת שישתתפו בהליך בחירת הרבנים לעיר. 12 בתי הכנסת שנבחרו הם: גור, בעלזא, חוט של חסד, נר יוסף, ניצנים, רמב"ן, שערי תבונה, הר נוף, בית יצחק, נעם שיח, בית שלמה, משכן גבריאל.

כזכור, לפני כחודש, ראש העיר ניר ברקת שיגר מכתב לראשי הסיעות החרדיות בו הוא מתריע כי במידה ובתוך חודש ימים לא ימונו נציגים חרדים, שר הדתות נפתלי בנט ימנה את נציגי הסיעות.

במכתב גולל ברקת את כל השתלשלות של הבחירות שמתעכבות בעקבות הנציגים החרדים בעירייה שמסרבים למנות את הנציגים בוועדת הבחירות, ובהמשך הוא מצטט מכתב של שר הדתות ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט.

במידה והסיעות החרדיות לא ימנו את הנציגים, הבהיר להם ברקת כי "בהתאם להודעתו של השר לשירותי דת ותקנה 22 לתקנות, ככל שלא יושלם הליך מינוי נציגי הסיעות לאסיפה הבוחרת, בתוך 30 יום מהודעת השר, יהיה השר רשאי למנות את נציגי הסיעות".

מוקדם יותר היום, חשף גורם פוליטי בכיר בעיריית ירושלים, המקורב לראש העיר ניר ברקת, בשיחה עם "כיכר השבת" כי "כרגע, כולם מקדמים את בחירתו של הרב עמאר, למעט סיעות ש"ס ויהדות התורה".

לדבריו, בשלב זה אין עדיין דיל בין הרב עמאר לרב שטרן, אך הרב עמאר בהחלט מעוניין בתפקיד אם כי אינו מעוניין לבחוש בנושא ומצפה לקבל זאת בהסכמת כולם.

"ניר ברקת ישב איתו, הוא רוצה את הרב עמאר והרב שטרן והוא לא מסתיר את זה", חושף אותו גורם, "הרב חיים דרוקמן ישב איתו, היועץ של ברקת לענייני דתיים לאומיים, אבי לרנר, גם מקדם את זה, נפתלי בנט ואלי בן דהן גם. כולם מקדמים, וכל אחד מסיבותיו שלו. גם אם בשלב זה אין דיל, ברור שבבית היהודי כולם רוצים אותו".

"בפועל", מוסיף הגורם, "יש שני מועמדים שהציונות הדתית מקדמת, היא גם דאגה לשינויים המתבקשים בגוף הבוחר כדי למנות מה שהיא רוצה, היא מעוניינת בכך מסיבותיה שלה, ואם על הדרך היא תוכל לנקום בחרדים על הבחירות לרבנים הראשיים, ולמנות שני רבנים מטעמה לירושלים - מבחינתה אין יותר טוב מזה. אז כן, חד-משמעית הם מקדמים את מועמדותו של הרב עמאר שבשיחות פנימיות מביע עניין בתפקיד".

לדבריו, "ניר ברקת, הרב דרוקמן ונפתיל בנט לא היו מאשרים לכנס את הוועדה ולבחור בתי כנסת, אם לא הייתה החלטה שיוצאים לדרך ושיוצאים לדרך על בחירת הרב עמאר והרב שטרן".

הגורם הפוליטי הבהיר כי לראש העיר ניר ברקת אין מועמד ספרדי, ואין לו כל בעיה לעשות דיל עם אריה דרעי ולתמוך באיזה מועמד ספרדי שהוא יביא, רק התנאי הוא שהרב האשכנזי יהיה הרב שטרן ולזה דרעי לא יכול להסכים בגלל יהדות התורה".

ניר ברקת לאחר הרכבת הקולאיציה (צילום ארכיון: כיכר השבת)

מלשכת ראש העיר ניר ברקת נמסר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "בניגוד לדברים שפורסמו, אין כל עסקה או דיל לבחירת רב ראשי כזה או אחר לירושלים. ברקת אינו פועל לגופו של אדם, אלא לגופו של עניין ועוסק אך רוק בקידום העיקרון של מינוי רב ראשי מהמגזר הציוני לצד רב מהמגזר החרדי כפי שראוי לירושלים".

מלשכת הגר"ש עמאר נמסר בתגובה כי "הרב הביע את דעתו באופן נחרץ בנושא זה, במכתב שפרסם בכתי"ק לפני כשנה, ומאז ועד עתה לא חל כל שינוי בדעתו. הרב איננו מעוניין כלל להתמודד על תפקיד זה. המדברים בשמו בנושא זה, עושים מעשה חמור, חוטאים לאמת ומצערים את הרב.

"צר לנו שיש גורמים אינטרסנטיים המנצלים את שהותו של הרב במסע חיזוק בחו"ל, כדי להכפישו ולקושרו שוב לסיפורי בדים. ולשומעים ינעם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר