טלטלת האקדמיה

‫הגר"א ירחי: בתים נהרסים בגלל האקדמיה, זה מזעזע

חשיפת "כיכר השבת" ממשיכה לעורר סערה ודיון ציבורי על תחלואי לימודי האקדמיה לבנות במכללות החרדיות • הגר"א ירחי מעיד על בתים רבים שנהרסו בשל הלימודים, מזהיר כי לימודי האקדמיה מביאים פרנסה טובה וחיים ארורים וכתלמידו של הגר"ש כהן הוא קובע כי יש להתייחס רק למכתב האחרון (חרדים בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי אהרון ירחי (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

טלטלת האקדמיה: חשיפת "כיכר השבת" על מכתבו של נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגאון רבי שלום כהן, נגד לימודי האקדמיה לבנות במכללות החרדיות, ממשיכה לעורר סערה עצומה והעלתה לדיון ציבורי רחב היקף את המצב במכללות ובלימודי האקדמיה.

הבוקר (רביעי) הגאון רבי אהרן ירחי, רבה של שכנות 'מקור ברוך' בירושלים ופוסק ספרדי מוערך, חשף בראיון למרדכי לביא בתוכניתו 'שמונה עד עשר' ברדיו 'קול ברמה' את הבעיות החמורות שישנן במכללות החרדיות והאמת המרה שעד כה הוסתרה מעין הציבור וההורים ששלחו את בנותיהן ללמוד מקצוע בלא לדעת מה באמת מתחולל מאחורי הקלעים.

הרב ירחי מעיד על בתים רבים שנהרסו בגלל הלימודים הללו, טוען כי לימודי האקדמיה מביאים פרנסה טובה לצד חיים ארורים, לא פחות וכתלמידו של הגר"ש כהן הוא קובע חד-משמעית כי יש להתייחס רק למכתב האחרון שלו בנושא והוא תוקף את אותם גורמים שהדליפו את המכתב הישן כדי לנסות וליפות את דבריו של נשיא המועצת.

קראו עוד: חשיפה - הגר"ש כהן: "אסור לבנות ללמוד לימודים אקדמיים"

בפתח הדברים, אומר הגר"א ירחי כי נחשף לבעיות חמורות במכללות החרדיות: "נחשפתי לדברים מזעזעים ששמעתי, אני לא מבין למה מוציאים מכתבים ישנים. נכון לפעמים השם מאוד מטעה - 'מכללה חרדית' - חושבים שכל גדולי ישראל המרצים שם, הם המדברים. אבל בפועל אנחנו רואים בדיוק הפוך".

הגר"א ירחי שמכהן גם כדיין בכיר בבית דין לענייני אישות אומר: "אנחנו רואים את התוצאות, אנחנו אנשי השטח, שבאים אלינו משפחות שבתים שלמים נהרסים בשביל פרנסה ובשביל כל מיני דברים".

"באם למכללות האלה מרצים, שלא שרק שרוח היהדות אינה נוחה מהם, הם באים ומספרים להם סיפורים על כל מיני דברים - הזלזול בכל קדושי ישראל, שיטה מסוימת לחלל את בנות ישראל. הכל נחשף שם, הכל נהיה גלוי", מסביר הרב ירחי את הבעיה שבמכללות החרדיות.

הגר"א ירחי מדגיש בהמשך דבריו כי אינו מדבר על מכללה ספציפית אלא באופן עקרוני על התופעה.

הגר"א ירחי מוסיף ואומר כי "אנחנו רואים במבחן התוצאות, אנחנו רואים משפחות שנהרסות בצורה כזו, האישה באה פתאום עם כל מיני דעות אחרות. זו לא אותה קדושה, זו לא אותה טהרה, זו לא אותה הצניעות. נחשפים לכל מיני דברים לא נכונים ודברים שליליים".

חשיפת "כיכר השבת" שעוררה את הסערה (צילומסך)

"זה נקרא חרדי? זה דבר שצריך להיזהר מזה. אם זה היה מקום חילוני היינו יודעים איך להתמודד עם זה, אבל שמתחילים לערב בזה קדושה ואומרים לך שזה חרדי... זה התוצאות שאנחנו מקבלים", מוסיף הרב ירחי.

הגר"א ירחי הנחשב לתלמידו של נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן זועם על הוצאת המכתב הקודם משנת תשס"ט: "שלא יספרו לנו סיפורים ויוציאו לנו מכתבים. יכול להיות שלפני שש-שבע שנים חשבו שאפשר לבוא ולעשות את זה. עכשיו באים גדולי ישראל ורואים שהתוצאות באמת לא נכונות".

"אנחנו ראינו, לא אחת ולא שתיים, ראינו שלא רק הן הידרדרו אלא כל המשפחה הידרדרה. הם נחשפו לדברים שליליים", חושף הרב ירחי.

הגר"א ירחי מספר סיפור מצמרר של משפחה חרדית שנהרסה בעקבות הלימודים האקדמיים: "אני עכשיו מספר סיפור, משפחה, אישה חרדית - אברך בן תורה, הילדים שלו כולם נמצאים בתלמודי תורה. הוא בא וסיפר לי בדמעות, אומר לי 'אני רואה אצל אשתי שינוי, אני לא מבין מה, לא ראיתי', ופתאום הוא גילה בעבודה שלה שהיא נחשפה לאינטרנט, ומשם היא ראתה את כל הדברים הרעים, והיא קבלה את זה מהמכללה, היא הלכה ללמוד שם מהמקום הזה. כל הבית נהרס, הוא בעצמו בא אלי בדמעות שליש. זו בעיה מאוד רצינית".

הגר"ש כהן (צילום: שלומי כהן)

הגר"א ירחי הזהיר את האברכים ששולחים את הנשים ללמוד בכדי להביא פרנסה לבית: "אותו אברך אני רוצה לומר לו, שזה שאשתו תצא לעבודה על ידי כל מיני תארים - לא יהיה לו פרנסה טובה, יכול להיות שיהיה לו כסף יותר, אבל אישה בטהרה בתוך הבית לא תהיה לו. יהיה לו פרנסה טובה וחיים ארורים, זה טוב?".

המכתב החדש של הגר"ש כהן הוא הרלוונטי, לא נכון להתייחס מכתב משנת תשס"ט

הגאון הרב אהרון ירחי יוצא במתקפה נגד בכירי ש"ס שמנסים מאז אמש להסביר את הגר"ש כהן כי כביכול הוא בעד המכללות לנשואות, וכל המכתב שלו הוא רק לרווקות בזה שהם מוציאים מכתב משנת תשס"ט, בעוד שהמכתב הרשמי והחדש שלו נכתב בזמן האחרון, כפי שנחשף ב"כיכר השבת".

"אם מורנו ורבינו הגאון רבי שלום כהן מצא לנכון לצאת במכתב כזה, בוודאי שהוא יודע על מה הוא מדבר, שלא יבואו כל מיני עיתונאים ויגידו שיש לנו מכתב לפני שמונה שנים, נו אז מה, זה מוכיח בדיוק בצורה נכונה שהאדם הזה הוא לא מנותק מכל המציאות שלנו", מבהיר הרב ירחי.

"הוא חשב שבהתחלה יש בזה חשיבה נכונה", מסביר הרב ירחי, "שבאמת יבוא לשם קדושה וטהרה, אבל עם הזמן שאנחנו רואים את התוצאות ואם הוא ראה לנכון לצאת עם המכתב הזה, זה המכתב הנכון! זו הדרך וזו השיטה! ככה אנחנו צריכים ללכת לאורם של רבותנו, צריכים ללכת בקו אמיתי".

"יש מכתב לפני זה, יש כך וכך, זה לא נכון, זה לא נכון ללכת ולהוציא מכתבים, צריך לדעת, אלא הרב שבדורך, אלא אלה שיודעים שראו את המציאות של הדור ויודעים את התוצאות של הדברים", אומר הרב ירחי בזעם.

כזכור, בתחילת השבוע חשף "כיכר השבת" את מכתבו של נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן שפוסק כי לבנות חרדיות אסור ללמוד אקדמיה גם במכללות חרדיות.

נוסח המכתב המלא של רבי שלום כהן כפי שנחשף ב"כיכר השבת"

"עדים אנו היום לכך שישנם תלמידות בוגרות סמינרים הנרשמות ומבקשות ללכת וללמוד לימודים אקדמאיים

רבותינו גדולי ישראל זיע"א התנגדו באופן מוחלט ללימודים אקדמאיים ואפילו במכללות החרדיות, היות וחלק ניכר מהמרצים הינם בוגרי אוניברסיטאות ואינם בעלי השקפה תורנית טהורה שעליה חונכנו

כמו כן חומר הלימודים במכללות מבוסס על מחקרים ושיטות מדעיות הנוגדות דעת תורה, על כן לא יעלה על דעתן של תלמידות ללכת ללמוד לימודים אקדמאיים בכל מסגרת שהיא, כי אין זו דרכה של תורה".

המכתב שנחשף ב"כיכר השבת"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר