חוק 'רב ראשי אחד' אושר בקריאה ראשונה

ברוב של 36 חברי כנסת נגד 14, אושרה הצעת החוק "רב ראשי אחד" בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, והיא תועבר לוועדת החוקה להכנה לקריאה שניה ושלישית (חדשות,חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרבנים הראשיים לישראל (צילום: פלאש 90)

חוק רב ראשי אחד: מליאת הכנסת השלימה הערב (שני) את ההצבעה מן השבוע שעבר בקריאה ראשונה על הצעת החוק הממשלתית, חוק הרבנות הראשית לישראל, הקובע כי במדינת ישראל יכהן רק רב ראשי אחד, מה שמסכן את תפקיד הראשון לציון, הקיים למעלה משלוש מאות שנה במסורת היהודית בארץ ישראל.

על פי החוק, מוצע לבטל כהונה מקבילה של שני רבנים ראשיים לישראל ולקבוע כי במועצת הרבנות הראשית יכהן רק הרב הראשי לישראל, במקום שני הרבנים הראשיים כיום, והוא יהיה נשיא המועצה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "אין ספק שתפקיד רב ראשי לישראל הוא בעל משמעות ציבורית רחבה ביותר. יכולתו של נשיא בית הדין הרבני הגדול, שמכהן כרב ראשי לישראל, להקדיש את זמנו למערכת בתי הדין הרבניים שהוא עומד בראשה עשויה להיות מושפעת מכך. זאת ועוד, בשל כהונתו כרב ראשי לישראל הוא מעורב לעתים בנושאים ציבוריים בעלי משמעות פוליטית ושאינם קשורים לתפקידו כנשיא בית הדין הרבני הגדול.

"נראה כי המצב הקיים, שבו נשיא בית הדין הרבני הגדול ממלא תפקיד ציבורי רחב יריעה, אינו עולה בקנה אחד עם התפיסה של ייחוד הכהונה של נושא משרה שיפוטית. על כן, מוצע לקבוע כי את תפקיד נשיא בית הדין הרבני הגדול ימלא דיין מדייני בית הדין הרבני הגדול שייבחר בידי הוועדה לבחירת דיינים, בהתאם להוראות חוק הדיינים".

36 ח"כים תמכו בהצעה ו 14 התנגדו, ההצעה תועבר לוועדת חוקה להכנה לקריאה שנייה ושלישית

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר