רצח הנערים - כפרה על עם ישראל

שלושת הנערים הקדושים שעלו בסערה השמימה, מסמלים את העקידה: בזכותם הוסרו מעם ישראל קטרוגים רבים ונמנעו כנראה אסונות המוניים • מאמר אקטואלי (חרדים)

((צילומים: המשפחות))

מספרים שפעם אחת בראש השנה, הגיע לתפילה הרב הקדוש רבי לוי יצחק מברדיטשוב – סנגורם של ישראל, שמח ומלא תקווה. לפני התקיעות עמד הרב לדרוש לפני הציבור, כדרכו בקודש. בסיום הדרשה פרס ידיו כלפי מעלה ואמר:''ריבונו של עולם! אני בטוח שתכתוב את בניך לשנה טובה משום שבעצם איך מותר לך, כביכול, לכתוב ביום טוב? הרי כתיבה היא אב מלאכה, אבל אם תכתבנו לחיים, אין כאן שאלה, כי פיקוח נפש דוחה שבת ויום טוב, ומה יכול להיחשב לפיקוח נפש יותר מהצלת כלל ישראל?!"

וכלפי מה הדברים אמורים: שלושת הקדושים שעלו בסערה השמימה לפני כעשרים ימים, מסמלים את העקידה שעליה אנו קוראים בראש השנה ומזכירים אותה בתפילותינו בכדי שהשם יתברך יזכור לנו את זכות עקידת יצחק ויכתוב אותנו בגללה לכתיבה וחתימה טובה.

זאת אומרת שבזכות שלושת הקדושים הללו הוסרו מעם ישראל קטרוגים רבים ונמנעו כנראה אסונות המוניים שעלולים היו חלילה להתגלגל לפתחנו. הרי מדובר בשלושה בחורי ישיבה שבמשך כל אותו השבוע שבסופו הם נרצחו על קידוש השם, מילאו את כריסם בלימוד תורתנו הקדושה והתעלו בתפילות שבקעו מעומק ליבם הטהור. ואז כשהם מזוככים ומטוהרים ממש כמו הקורבנות שהיו מבקרים אותם ארבעה ימים לפני הקרבתם, הם עלו על המזבח בכדי לכפר בעד כלל ישראל.

כולנו עמדנו נפעמים לשמע הנס הגדול שהתרחש עם גופותיהם הקדושות אשר לא שלטה בהם רימה ותולעה במשך כל אותם הימים שהיו צפונים באדמת ארץ הקודש, למרות החום העז ששרר במקום. ומכאן חייבים אנו להסיק את המסקנה הברורה שבזכות ישיני חברון אשר טמונים סמוך ונראה למקום הימצאם של הקדושים, אדמת הקודש הגנה על כבודם ופרסה חסותה עליהם ממש כמו אמא טובה שמגוננת על בניה מפני המזיקים.

מחובתנו איפוא, להפנים מסר זה ולהשתדל מעכשיו לשפר את מעשינו בכל הנוגע למצוות של בין אדם למקום ובין אדם לחברו.

ויהי רצון שזכות קבלת החלטות טובות אלה, תעלה נשמתם של שלושת הקדושים למקום הגבוה ביותר בגן-עדן והם יתפללו בפני כסא הכבוד של השם יתברך – שכשם שהקללות של בלעם הפכו לברכות, כן תהיה לנו ונזכה בקרוב ממש לברכה החשובה מכל, ברכת הגאולה השלימה.

הכותב הינו משפיע בקהילת חב"ד בעמנואל, עורך העלון השבועי 'שמעו ותחי נפשכם', מגיש תכניות תורניות וחינוכיות ברדיו 'קול ברמה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר