"מפגע רוחני": המאבק נגד האולפנה באלעד מתחדש

תושבים חרדים באלעד החליטו לחדש המאבק כנגד אולפנה דתית לאומית לבנות לאור מיקומה סמוך לישיבה חרדית: "זהו מפגע רוחני חמור". העירייה: "התייעצנו עם גדולי ישראל" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

מתחדש המאבק באלעד נגד האולפנה הדתית לאומית: לאחר שנדמה היה כי הצדדים הניצים הגיעו להסכמה וכי הסיכום לפיו יועתק מקום בניית האולפנה הדתית לאומית לאזור אחר בעל צביון ציוני דתי הצליח להרגיע את הרוחות, מתברר כי כעת הסערה חוזרת שוב לעיר.

לאור העובדה כי עיריית אלעד, החליטה לבנות את האולפנה בשכונת מבוא העיר (במקום ברחוב אבן גבירול כפי שתוכנן מלכתחילה), יוצאים חלק מהתושבים המקומיים כמו גם אברכי הכוללים ותלמידי הישיבות בשכונה למתקפה חריפה כנגד ראש העיר.

בפאשקווילים שפורסמו ביום שישי האחרון בחוצות העיר נכתב תחת כותרת הענק: "הרס השכונות במבוא העיר", כי מאות תושבי השכונה ומתפללי בתי הכנסת ולומדי הכוללים באזור המומים מהחלטת העירייה על "הנחתת מפגע רוחני חמור בתוככי שכונתנו מבוא העיר".

הכניסה לאלעד (Yoav Dothan - cc)

"הדבר משולל כל הגיון ושכל", נכתב במודעה, "לאכלס אולפנה דווקא על יד ישיבה קדושה וליד בית ספר לבנות על טהרת הקודש. האזור כולו מאוכלס במאות משפחות בני תורה וחסידות המחנכים את ביתם על משכנות הרעים ואין לך עוול גדול מכך".

התושבים מצהירים כי לא ינוחו ולא ישקטו עד לגניזת התוכנית, כשבנוסף הם מצהירים כי באסיפת חירום שקיימו הובהר באופן חד משמעי ע"י רבני השכונות כי על העירייה לסגת באופן מיידי מהתוכנית וכי אין לבניית האולפנה בשכונה כל היתר הלכתי ומוסרי, כלשונם.

התושבים אמרו כי "האחריות לכל התוצאות של המאבק שנכפה עליהם בעל כורחם מוטלת אך ורק על ראש העיר". לטענתם, כל הפגישות בינם לבין העירייה העלו חרס ונדחו ב"לך ושוב". התושבים מבטיחים להחריף את מאבקם ולצאת חוצץ כנגד בניית האלפנה בשכונה. "זה לא יקום ולא יהיה" הם מצהירים בחריפות. "לא ניתן שיפגעו בצביון השכונה ובחינוך ילדינו על טהרת הקודש".

בעיריית אלעד אמרו בתגובה: "כל ההחלטות הנוגעות לצביון העיר נעשות תוך התייעצות עם גדולי ישראל שליט"א".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר