אלעד: עשרות חרדים מחו על הקמת האולפנה הדתית

עצרת תפילה ומחאה נערכה אמש (ראשון) נגד הקמת האולפנה הדתית לאומית בלב השכונה החרדית בעיר אלעד. התושבים מחו ואמרו כי הקמתה תהווה בעיה לצביון השכונה (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

עצרת תפילה ומחאה נערכה אמש (ראשון) נגד הקמת האולפנה הדתית לאומית בלב השכונה החרדית בעיר אלעד. התושבים מחו ואמרו כי עצם הקמתה תהווה בעיה לצביון השכונה.

לדברי התושבים גם הדיבורים על פשרה לפיהם המבנה יועתק למקום אחר טרם הבשילו מפני שגם הדתיים מתנגדים להקמתה.

העצרת התקיימה בבית-הכנסת 'ישועת משה' של חסידי ויז'ניץ בעיר. בעצרת נשאו דברים רבני השכונה, הרב שרגא פייבל ויינברגר והרב יהודה שוורץ. את העצרת הנחה הרב משה קצב, ראש כולל בישיבת כנסת יחזקאל בעיר.

אהרון פישר, שארגן את העצרת, הסביר בשיחה עם "כיכר השבת" מדוע יצאו הם להפגין: "ברחוב אבן גבירול בנו בניין לאולפנה, ומדובר בשכונה חרדית, והבניינים בהם מתגוררים החרדים סמוכים לבניין האולפנה. אנחנו תוהים מדוע הבניין צריך להיבנות דווקא בשכונה חרדית כאשר אפשר לבנות זאת באזור דתי לאומי או באזור מעורב".

"יש כאן בית-ספר מעורב לבנים ובנות. אני שואל האם אנחנו שכונה חרדית או שכונה דתית לאומי שיש שם אולפנה וגם בית-ספר מעורב?", הוא תוהה ופוסק "שיהיו באזור שלהם ולא בשכונה חרדית".

לדבריו, "יש כאן בעיות אי צניעות למשל. כשיש אירועים אז תהיה שירה והם אחר-כך יסתובבו בפארקים. הן ילכו לאולפנה אז הם יעברו דרכינו".

נציג התושבים אומר כי הקמת האולפנה נעשתה בניגוד להבטחות ראש העיר לגורמים בחסידות ויז'ניץ: "אנחנו דורשים שיעבירו את האולפנה מהשכונה הזו לשכונה אחרת. נפגשנו עם ראש העיר וביקשנו ממנו שלא ייתן לאולפנה את המקום הזה. טרם הבחירות נפגשנו אתו קבוצת של חסידי ויז'ניץ, אמרנו לו שאנחנו נתמוך בו בתנאי שלא תהיה אולפנה והוא התחייב שכך יהיה".

לדבריו, "ישנם דיבורים על פשרה שהאולפנה תעבור לאזור שכונה דתית לאומית ובמקום ייכנס למבנה תלמוד תורה אחר. אך שם התושבים גם עושים בלגן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר