"יש לכן 25 שניות לעזוב"

נשים חרדיות טוענות: כך פרוש מזלזל בנו • האזינו

המאבק באלעד סביב סוגיית בניית האולפנה הדתית בלב השכונה החרדית מחריף • קבוצת נשים חרדיות טוענות: באנו לשוחח עם ראש העיר ישראל פרוש אך הוא בחר לזלזל בנו: "יש לכן 25 שניות לעזוב אחרת הבניין נשאר שם" • העירייה בתגובה: "הנשים ניסו בחוסר צניעות לחסום פיזית את דרכו של ראש העיר" (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ראש העיר ישראל פרוש (צילום: ארכיון כיכר השבת)

סערת האולפנה הדתית לאומית באלעד: בימים האחרונים מחריפים העסקנים המקומיים בעיר אלעד את מאבקם בעירייה ובראש העיר ישראל פרוש בנושא הקמת האולפנה הדתית לאומית בעיר כשלטענתם מדובר בפגיעה בצביון השכונה החרדית ובגרימת נזק עצום לחינוך הילדים.

לדבריהם, ההחלטה נפלה אצל ראש העיר ישראל פרוש להעתיק את בניין האולפנה מהמקום שתוכנן מלכתחילה בשכונה הדתית לאומית לשכונה החרדית בשערי העיר.

העסקנים טוענים כי מדובר בהחלטה פוליטית זאת משום התחייבותו במהלך מערכת הבחירות של פרוש להעביר את הבניין הקודם לטובת מוסדותיהם של אחת החסידויות הגדולות בעיר.

"אין לנו בעיה שיעביר משם את האולפנה אבל מדוע דווקא לשכונה שלנו דבר שיביא לפגיעה בחינוך בנינו ובנותינו שייחשפו לרוחות זרות", הם קובלים.

לטענת העסקנים, פרוש התחייב במפגש עם תושבי השכונה החרדית על הקמת ועדה שתבחן את הנושא. על פי דבריהם הוועדה אכן הוקמה ואף הציעה לעירייה מקומות חילופיים לשכן בהם את מבנה האולפנה זאת מבלי שהדבר יפריע לצביון השכונה אולם ראש העיר בחר בכל זאת לשכן את האולפנה בשכונה שלהם.

"כיכר השבת" חושף הקלטה ממפגש נשות השכונה שהגיעו (בשעות קבלת הקהל "שלישי באישי") להיפגש עם ראש העיר ולהתלונן בפניו על הפגיעה בחינוך ילדיהם בשל הקמת האולפנה בשכונה בה הן מתגוררות, אלא שלדבריהן ראש העיר בחר לזלזל בהן ולא התייחס ברצינות לטענותיהן.

אחת הנשים מספרת בשיחה ל"כיכר השבת" כי פרוש הבטיח להן לקבוע עמן פגישה מסודרת אולם בסופו של דבר לא עמד בדיבורו ועל כן הגיעו ציבור נשות השכונה שוב באופן ספונטאני בשעות קבלת הקהל ואז התקיימה השיחה הבאה:

הנשים נשמעות מבקשות תשובות ברורות מה קורה בסוגיית הקמת האולפנה אולם שוב נשמע ראש העיר מתחמק ואף מורה להן לעזוב את לשכתו. הנשים פונות לפרוש ומבקשות פגישה דחופה. ראש העיר נשמע משיב להן כי הקים ועדה וכי הדבר כבר אינו נמצא בתחום אחריותו.

"חסמתם לי את הדרך?", פונה פרוש לנשים הכעוסות והן משיבות: "כן, באנו לשמוע תשובות ברורות".

פרוש: "אני ביקשתי להיפגש אתכן אבל הלכו, עשו לי בסוף השבוע אסיפה, הפגנה".

הנשים: "אנחנו לא קשורות לזה".

פרוש: "הקימו ועדה מכל המגזרים וזה כבר לא נמצא אצלי".

הנשים: "מה זו ה'מריחה' הזאת?".

פרוש: "יישבו ועדה שתורכב מכל המגזרים והיא תחליט".

בשלב זה פרוש כועס ואומר: "אני מבטיח לכן אם לא תעזבו את המקום תוך 30 שניות, הבניין נשאר שם (בשכונה החרדית. י"כ). פרוש נשמע סופר לאחור: "יש לכן 25 שניות, 23 שניות, 18 שניות, 15 שניות".

הנשים: "עזבנו ילדים בבית ובאנו לקבל תשובות".

פרוש: "בגלל המצב שנוצר ביקשתי לצאת מהתמונה ולכן הקימו ועדה. אף אחד לא 'מערבב' אתכן".

נשים: "לא ראינו אף פעם ראש עיר שמבטיח ולא מקיים. אנחנו דורשות פתרון".

גורמים שהיו במקום טוענים ל'כיכר השבת', כי "בלי להכיר את הנושא לעומקו, ראינו את ההתנהלות של הנשים בלשכה והופתענו. נשים המכנות את עצמן חרדיות, עמדו וחסמו בצורה מבזה את ראש העיר בפתח הלשכה. זה היה משפיל ומבזה".

מעיריית אלעד נמסר בתגובה: "בכל יום שלישי מקיים ראש העיר קבלת קהל במסגרת "שלישי אישי" בו הוא מקבל עשרות רבות של פונים בכל שבוע. זמן זה מיועד עבור הציבור ולצרכיו האישיים. נושאים ועניינים ציבוריים נידונים בפגישות המיועדות לכך. בשבועות האחרונים בחרו מספר נשים לבוא בכל יום שלישי, על חשבון זמנו של הציבור, כדי להעלות את נושא מיקום האולפנה. למרות בקשתו של ראש העיר פעם אחר פעם, לקביעת פגישה במועד מתאים ולא על חשבון הציבור, הן בחרו לעשות זאת בכל זאת ביום שלישי ועל חשבון הציבור.

"משכך, ביקש מהן שוב ראש העיר לבוא במועד אחר, זאת אחרי שהסביר להם כי בכל מקרה, הדיון על מיקום האולפנה נעשה בהסכמה ועל פי ההוראות של הרבנים. למרות זאת, ובחוסר צניעות, ניסו אותן נשים לחסום פיזית את דרכו של ראש העיר. צר לנו על ההתנהגות הזו, ואנו קוראים לכל מי שיש לו שאלות לבוא ולהציג אותן בצורה ראויה ומכובדת, ועל פי כללי ההלכה וההליכות היהודיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר