הראשל"צ הגר"י יוסף:

"לבטל את הרב האשכנזי, לא את תקן הראשון לציון"

הראשון לציון, הרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף, מתייחס לניסיונות לקבוע כי יכהן רב ראשי אחד בישראל ואומר כי "אם רוצים לחסוך ולבטל תקן, יש לבטל את תפקיד הרב הראשי ולהשאיר את הראשון לציון". הגר"י יוסף נימק זאת בכך שי"ש לבטל את מה שהתחדש באחרונה ולא מסורת של מאות שנים" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשון לציון הגר"י יוסף (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

הראשון לציון, הרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף, מתייחס לניסיונות לקבוע כי יכהן רב ראשי אחד, ובכך לבטל את אחד משני התקנים לשני רבנים ראשיים הקיימים כיום.

בשיעור שמסר לסטודנטים ב"מרכז האקדמי לב", הבהיר הראשון לציון כי אם כבר מבטלים את אחד מהתקנים, עדיף לבטל את משרת הרב האשכנזי ולא את משרת הראשון לציון.

"הראשון לציון הינו תפקיד שכבר קיים 380 שנה, ואסור בתכלית לבטל מסורת חשובה זו", אמר הרב יצחק יוסף, "אם רוצים לחסוך ולבטל תקן, יש לבטל את תפקיד הרב הראשי ולהשאיר את הראשון לציון".

במהלך השיעור שעסק בנושאי הלכה, תורה ומדע, התייחס הראשון לציון הגר"י יוסף לנושאים אקטואליים והסביר את חשיבות תפקיד הראשון לציון.

הגר"י יוסף סיפר כי נועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והסביר את חשיבות משרת הראשון לציון כשהוא מפרט את תחילתה של מסורת הראשון לציון לפני 380 שנה, כאשר גדולי עולם שימשו בתפקיד.

"הרב קוק הקים את הרבנות הראשית, הוא פנה אל הראשון לציון דאז, ושאל אם יהיה מוכן שיהיה לצידו רב אשכנזי. גדול השלום, והוא הסכים. לכן, אם רוצים לבטל את התפקיד, יש לבטל את מה שהתחדש באחרונה ולא מסורת של מאות שנים", הוסיף הגר"י יוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר