המרוץ לרבנות ירושלים: התנועה החילונית - התעוררות - תומכת ברב חיים אמסלם

'התעוררות', התנועה החילונית הנאבקת בחרדים בירושלים הכריזה על תמיכתה ברב חיים אמסלם לרב של ירושלים • יו"ר התנועה: "אני מקווה שהתמיכה לא תזיק לו" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מקבל רוח גבית מהחילונים: הרב חיים אמסלם (צילום: פלאש 90)

אמסלם מקבל רוח גבית מ'התעוררות': זהותם של המועמדים לרבנות ירושלים טרם ידועה במלואה וככל שהזמן חולף רבנים נוספים מצטרפים למירוץ, במיוחד בקרב הרבנים הספרדים. ולמרות שהרשימה טרם נסגרה סופית, החליטו חברי מועצת העיר מטעם סיעת 'התעוררות' לתמוך בחבר הכנסת לשעבר, הרב חיים אמסלם.

בהודעת התמיכה כתבו כי "הרב אמסלם משלב בדעותיו ובמעשיו אחריות כלפי כלל המגזרים בעיר, אומץ לב וקריאה לציבור החרדי לשלב את תורתו יחד עם השתלבות בחברה ובמעגל העבודה".

לדבריהם, "התעוררות פועלת לשינוי מנגנון שירותי הדת בירושלים כך שיתאים לכלל האוכלוסיות בעיר ומאמינה שבחירת רב מתאים תחולל שינויים משמעותיים בתחומי הכשרות, הגיור, הרישום לנישואין ובתחומים נוספים".

סגן ראש עיריית ירושלים ויו"ר סיעת 'התעוררות', עופר ברקוביץ, הסביר ל"כיכר השבת" את פשר התמיכה ברב אמסלם: "אנחנו משוכנעים שהוא מועמד מתאים. הוא איש של יהדות מתונה והוא יוכל לעמוד באתגרים של רב ראשי בירושלים בצורה טובה לכלל האוכלוסיות בעיר".

"הרב עמאר כבודו במקומו מונח", אומר ברקוביץ, "אנחנו נפגשנו עם הרב אמסלם והגענו למסקנה שדרוש איש מתון וחכם בהתייחסות לכל המגזרים בעיר. הוא יעשה זאת בצורה טובה עם יותר הבנה. הוא המועמד הטוב ביותר".

יו"ר 'התעוררות' אומר כי תמיכתם בו לא אמורה להשאיר אותו פצוע וחבול מבחינת סיכוייו להיבחר וכי הוא מקווה שהתמיכה רק תעזור לו. "אנחנו תנועה שהיא חילונית ומסורתית ואנחנו בהחלט רואים את עצמינו מייצגים את הציבור הדתי בירושלים ואני חושב שהתמונה הפוליטית בדבר הסיכויים של כל אחד מהמועמדים היא מאוד מורכבת ואני חושב שצריך מהקלחת הפוליטית ולהפסיק את הניתוחים ובחרנו בחירה ערכית".

"אני מקווה מאוד שהוא לא יהיה פצוע וחבול. אני מקווה שהתמיכה שלנו בו תיתן לו רוח גבית ואני מקווה מאוד שכל חברי הגוף הבוחר ישקלו בכובד ראש את החלטתם כי מדובר בעיר שיש בה חילונים ומסורתיים, דתיים וחרדים ואני חושב שהרב אמסלם מגיע מתוך הציבור החרדי והוא איש גדול בתורה". הוסיף ברקוביץ.

האם ייתכן שדווקא ברקת עומד מאוחרי תמיכתם ואולי יש כאן תרגיל פוליטי? שאלנו. "ברקת לא אמר לנו לתמוך בו וקיבלנו את ההחלטה באופן עצמאי וזאת אחרי דיונים מעמיקים. ובעניין הבחירה לרבנות העיר אין משמעת קואליציונית. הדברים אינם קושרים וראש העיר אמר את בעבר".

באשר לתמיכתם ברב האשכנזי אומר ברקוביץ כי הם תומכים במועמד הרב אריה שטרן. אך מה יקרה במידה והרב משה חיים לאו יתמודד, הוא אומר "אני לא יגיד להגיד מה יקרה. כעת אני לא מתייחס לאנשים שלא הכרתי את מועמדתם. התמיכה ברב שטרן היא בעקבות הקונצנזוס בציבור הציוני בירושלים. אם וכאשר יהיו הבנות אחרות שהרב שטרן לא יכול להתמודד או שיהיה מועמד מוסכם, אנחנו נשקול שוב את התמיכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר