פרסום ראשון

ראש לשכת בנט טל גן צבי נועד בחשאי עם הרב עמאר

עם צאת השבת, הגיע טל גן צבי, האיש החזק בלשכת יו"ר 'הבית היהודי' ושר הדתות נפתלי בנט, לגבעת המבתר שם קיים פגישה חשאית עם הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר המתמודד לתפקיד רבה הספרדי של ירושלים, וזאת בצל החשש ממועמדות הרב שמואל אליהו לתפקיד בתמיכה חרדית (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב שלמה עמאר (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

הקרב על רבנות ירושלים • פרסום ראשון: אמש, עם צאת השבת, הגיע טל גן צבי, האיש החזק בלשכת יו"ר 'הבית היהודי' ושר הדתות נפתלי בנט, לגבעת המבתר ונכנס לפגישה חשאית עם הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר המתמודד לתפקיד רבה הספרדי של ירושלים.

ל"כיכר השבת" נודע כי גן צבי, המשמש כראש לשכתו של השר בנט, נכנס כשהוא מלווה באחד ממקורביו של הגר"ש עמאר ונפגש עם הרב במשך דקות ארוכות כאשר במרכז הפגישה עסקו השניים בבחירות לרבנות ירושלים.

לנפתלי בנט יש כוח מרכזי בגוף הבוחר, כאשר מתוקף תפקידו כשר הדתות, 12 נציגים מתוך 48 בגוף הבוחר, הם מינוי אישי שלו.

מאז התמודדות הגאון רבי שמואל אליהו לתפקיד הרב הספרדי לא ברורה דעתו של בנט, יש הטוענים כי כבר העביר את תמיכתו לרב אליהו ויש הטוענים כי בנט מחויב לדיל עם הגר"ש עמאר וימשיך לתמוך בו לתפקיד הרב הספרדי, אך בלשכת הרב עמאר מבהירים כי מי שתומך בהם הוא ראש העיר ניר ברקת ולא 'הבית היהודי'.

עם זאת, אין ספק כי מאז הודעת הרב אליהו על התמודדותו, בתמיכת יהדות התורה ובכירים בש"ס, בלשכת הגר"ש עמאר מפעילים את כל כוחם בכדי לשמור את היתרון שלהם בגוף הבוחר ולא להגיע למצב של חשש להפסד ממנו יהיה קשה מאוד להתאושש.

עם זאת, בכיר בלשכת הגר"ש עמאר טוען כי הפגישה עם גן צבי הייתה פגישה שגרתית למרות שנושא רבנות ירושלים היה במרכז הפגישה.

את תגובת טל גן צבי לא ניתן היה להשיג.

אתמול נחשף לראשנה ב"כיכר השבת" כי בערב שבת האחרונה הגיעו מקורביו האישיים של הרב עמאר למעונו בגבעת המבתר, בכדי לדון במצב החדש אליו נקלעו. הבכירים שהגיעו בזה אחר זה התיישבו בסלון הבית וניסו לבדוק כיצד ניתן לנצח בכל מצב את מערכת הבחירות לרבנות ירושלים.

בסביבת הרב עמאר הביעו למסקנה כי אסור להם להפסיד את הבחירות, ובין היתר עלתה האפשרות כי במידה ויובן שהסיכויים שהגר"ש עמאר יפסיד את הבחירות יהיו גבוהים - הרי שהגר"ש עמאר ייאלץ לפרוש מהמירוץ.

בכיר המקורב לרב עמאר אמר אתמול בשיחה ל"כיכר השבת" כי "כרגע הסיכויים שלנו לנצח הם במאה אחוזים, אלו שלא תמכו ברב אליהו בבחירות לרבנות הראשית לא יצביעו עבורו כעת, אין לנו ספק בניצחון שלנו, הרב עמאר הוא רבה של ירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר