אטימות

למרות בכי היולדת: השוטר עיכב את הזוג בדרך ללידה

צביקה ושרה, הופנו בבהילות לחדר לידה בבית החולים, בעקבות חשש להימצאות חיידק מסוכן, אלא שבדרך, הבעל עשה ככל-הנראה עבירת תנועה ועוכב יחד עם היולדת במשך דקות ארוכות בידי שוטר תנועה, עד שהתרצה לשחררם • משטרת ישראל: "הרכב עקף בתוך צומת תוך סיכון עצמו ואחרים" (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
השוטר, התינוקת שנולדה וההפניה (צילומים: המשפחה)

אטימות: בני הזוג צביקה ושרה, בשנות העשרים לחייהם, לא חלמו כי ביום שכה ציפו לו, יום לידת בתם הבכורה, הם יעוכבו בידי שוטר חסר התחשבות ואטום בדרך לחדר הלידה.

צביקה ושרה, תושבי בית שמש, הגיעו לביקור שגרתי אצל הרופא שהודיע להם כי לאם ישנו חיידק מסוכן עלול לגרום לדלקת בקרום המוח ונתן בידם הפניה לחדר הלידה. האב המודאג, יצא יחד עם רעייתו במהירות לבית החולים 'הדסה עין כרם'.

בדרכו לבית החולים, ככל-הנראה ביצע עבירת תנועה, כאשר לכאורה חצה קו הפרדה רצוף, ולרוע מזלו שוטר תנועה הורה לו לעצור בצד הדרך והחל לבדוק את פרטיו ורישיונותיו.

לדברי צביקה, למרות הלחץ הרב בו היה נתון הוא הציג בפני השוטר את ההפניה הרפואית לחדר הלידה שקיבל מהרופא, לאחר לילה ארוך בו חשה אשתו שלא בטוב, אך זה סירב להתחשב ולאפשר להם לנסוע.

בני הזוג לא התייאשו והמשיכו להתחנן בפני השוטר כי האישה אינה חשה בטוב וכי עליה להגיע בבהילות לבית החולים, עד שהצליחו לרצות את השוטר ששחררם לדרכם, תוך שהוא מבטיח לשלוח את הדו"ח בדואר.

בחסדי שמים, בני הזוג הגיעו לבית החולים וכעבור זמן קצר נולדה בתם הבכורה במזל טוב.

התינוקת שנולדה במזל טוב (צילומים: המשפחה)

בשיחה עם "כיכר השבת", מספרת שרה היולדת על שאירע: "נסענו ביום ראשון בבוקר לבית חולים כשאני עם צירים באמצע לידה וכשאני מודאגת, בעלי נסע לפי הכללים ולא עבר שום קו הפרדה רצוף. אחרי שעמדנו בפקקים הגיע קטע שבו הייתה כניסה ליישוב, בעלי נסע במסלול שממנו פונים ליישוב והמשיך ישר במסלול האצה של היציאה מהישוב כדי לעקוף שתי משאיות. יש לציין שבעלי לא סיכן את התנועה".

בעלה, צביקה, מוסיף ומספר כי "היינו אצל רופא נשים והוא אמר לה שיש לה חיידק מסוכן והיא חייבת לנסוע לבית החולים לחדר לידה", משכך החליטו השניים לנסוע ברכבם ולא באמצעות אמבולנס של הצלה מקומי שלא היה פנוי באותה העת.

"הכביש נמצא בשיפוצים והנהגים נסעו לאט. במהלך הדרך הייתה לי אפשרות לעקוף את הרכבים במסלול האצה שבו אפשר להשתלב לכביש המהיר וכך עשיתי", מספר צביקה, "עקפתי שתי משאיות ופתאום הגיע שוטר שנהג ברכב אזרחי. הוא ביקש שאעצור בצד. עצרתי וסיפרתי לו על מצבה של אשתי ואף הראיתי לו את טופס ההפניה לבית החולים שקיבלתי מרופא הנשים".

השוטר שעצר את בני הזוג (צילומים: המשפחה)

"הוא אמר לי: 'אתה תחכה בסבלנות, אני רושם עכשיו דו"ח'", מספר צביקה, "אשתי ישבה מאחור ובכתה. פתחתי את החלון האחורי והראיתי לו שהיא בוכה, אך זה לא עניין אותו, עד שלבסוף הוא התרצה ואמר שהוא ישלח את הדו"ח בדואר. הוא עיכב אותנו במשך שמונה דקות כשכל דקה קריטית".

צביקה קובל על כך ואומר: "מדובר היה כאן בסכנת חיים. החיידק שהיה לאשתי עלול לגרום לדלקת קרום המוח וחייבים לטפל בו מיידית. במקום לעזור לנו ולפנות לנו את הדרך הוא העדיף לעכב אותנו. מדובר במחדל".

במשטרת ישראל אמרו בתגובה ל"כיכר השבת" כי "שוטר מתנ"א ירושלים הבחין ברכב שעקף בתוך צומת תוך סיכון עצמו ואחרים ועל-כן עצר אותו לבדיקה. לאחר שנוסעי הרכב הציגו בפני השוטר את המסמך הרפואי, הוא רשם את פרטיהם ומסר להם שהדו"ח יישלח אליהם לביתם על מנת לא לעכב אותם".

ההפניה לחדר הלידה (צילומים: המשפחה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר