פתיחת המרכולים בשבת

הסיעות החרדיות בעיריית ת"א: "הסיפור יוכרע בבג"ץ"

נציגי המפלגות החרדיות החברים בקואליציה של ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי אינם מתרגשים מהחלטת ביהמ"ש לאפשר פתיחת המרכולים בשבת ואומרים: בג"ץ יכריע (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

נציגי המפלגות החרדיות החברים בקואליציה של ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי אינם מתרגשים מהחלטת שופט בית המשפט לעניינים מנהליים כי המרכולים בעיר ימשיכו לפעול תוך כדי חילול שבת קודש. לטענתם, בית המשפט העליון יידרש להכריע בנושא בשבועות הקרובים וההערכה היא כי ההחלטה תשונה.

סגן ראש עיריית תל אביב-יפו, נתן אלנתן, הגיב בשיחה עם "כיכר השבת" להחלטה, בשם הסיעות החרדיות ואמר כי "עשו פיל מזבוב". לדבריו, "עיריית תל אביב הגישה בקשה לצווי סגירה לאותם עסקים שעברו על החוק ושופט בית המשפט לעניינים מקומיים החליט לפרשן את החוק וקבע שכיוון שהשר לא או אישר או ביטל את החוק לפתיחת החנויות בשבת תוך 60 יום, אז החוק מבחינתו מאושר והם לא עוברים על החוק".

"הפרשנות הזו מרחיקה לכת ואינה מקובלת", קובל הסגן החרדי, "השר הקודם למעשה הודיע כי הוא מעקב את החוק בתוך ה-60 יום בנימוקים שונים. לפי משרד הפנים זה היה גורם לעיכוב לחוק".

"אני בטוח שפסק הדין ישונה. משרד הפנים או מישהו אחר יעתור לבית המשפט", אומר אלנתן ומעריך כי "הסיפור יוכרע בבית המשפט העליון בשבועות הקרובים".

סגן ראש העיר אומר כי למרות החלטת בית המשפט, אותם עסקים עלולים לקבל קנסות ממשרד הכלכלה שלא אישר להם לעבוד בשבת. "יש את חוק העזר העירוני של פתיחת וסגירת עסקים בשבת ויש חוק של הכנסת של שעות עבודה ומנוחה שזה קובע שאסור להעסיק עובד ביום המנוחה שלו ובשביל להעסיק צריך אישור מיוחד משר הכלכלה ולאף אחד מהעסקים אין אישור של משרד הכלכלה המאשר להם לעבוד בשבת ולמעשה השר בנט אמור לאכוף את החוק את זה".

השופט אביים ברקאי ביקש אתמול למחוק את הבקשות לצווי סגירה למרכולים שהיו פתוחים בשבתות. לדברי השופט: "אין מקום למתן הצווים וזאת משום ששר הפנים היוצא גדעון סער לא הגיב לתיקון חוק העזר העירוני בנושא בתוך 60 ימים כנדרש".

עם זאת, השופט סייג את דבריו ואמר כי המצב החדש-ישן שהמרכולים יהיו פתוחים תקף עד ששר הפנים הנכנס גלעד ארדן יביע את דעתו בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר