האזינו

הגר"י יוסף: נתניהו הבטיח שחוק רב ראשי אחד ייקבר

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף סיפר במהלך שיעור שמסר כיצד שכנע את ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבור את חוק רב ראשי אחד שהגישה 'הבית היהודי' • "נתניהו קרא למזכיר הממשלה ואמר לו 'תשמע, קח את החוק הזה של 'הבית היהודי' ותקבור אותו למטה" • "הלוואי ויקיים מה שהבטיח" • האזינו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף,אתמול (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

חוק רב ראשי אחד: זה מספר חודשים שיו"ר 'הבית היהודי' מבקש להעביר חוק לפיו במדינת ישראל יכהן רב ראשי אחד, אשכנזי או ספרדי, החוק אף עבר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, אך מאז הוא לא קודם.

בהקלטה שהגיע לידי "כיכר השבת" נשמע הראשל"צ והרב הראשי הספרדי הגאון רבי יצחק יוסף מספר במהלך שיעור שמסר בימים האחרונים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לו כי החוק ייגנז, אך ציין כי הוא לא בטוח בהבטחה של ראש הממשלה.

"אני נפגש עם כמה מהשלטון", מספר הגר"י יוסף בשיעור: "שרים, ראשי ממשלות. כשאני נפגש אתם אנחנו מדברים, למה צריך שני רבנים ראשיים? יש נשיא אחד, ראש ממשלה אחד - אולי חבל שיש - למה צריך שני רבנים? מספיק שיהיה רב ראשי אחד, שואלים אותי".

הראשל"צ סיפר על שיחה שהייתה לו בנושא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני דיברתי בנושא גם עם נתניהו, ראש הממשלה, רוצים לעשות חוק שיהיה רב ראשי אחד, 'הבית היהודי' רוצים שיהיה רב ראשי אחד, אז אני דיברתי אתו על זה".

"אמרתי לו (לנתניהו. י-כ), אתם רוצים רב ראשי אחד? קודם תבינו מה זה רב ראשי. רב ראשי זה מנהיג רוחני, מדריך הלכות לציבור, זה לא רק להופיע ביום הזיכרון וביום העצמאות, עיקר התפקיד של רב ראשי זה ללמד תורה לעם", סיפר הרב יוסף והוסיף כי מאז נכנס לתפקיד ענה בכתב על למעלה מאלפיים שאלות שנשלחו ללשכתו מכל רחבי העולם.

הגר"י יוסף סיפר שבמהלך השיחה עם נתניהו הוא הסביר לו כי תפקיד הרב הראשי הספרדי והראשון לציון קיים עוד קודם קום מדינת ישראל: "אמרתי לנתניהו 'כבודו יודע שרב ראשי ספרדי - ראשון לציון, זה 380 שנה, תמיד היה רב ראשי אחד פה בארץ ישראל, היה הראשון לציון הראשון הרב משה גלנטי".

בשלב הזה מספר הרב יוסף כיצד נולד המושג של רב ראשי אשכנזי: "הרב קוק ע"ה, הוא בא לפה לפני 90 שנה, ואמר לראשל"צ הרב יעקב מאיר 'אני רוצה להקים עוד רבנות שיהיה שני רבנים', הוא היה יכול להגיד לו - לא, אבל הוא היה עניו וויתר".

הראשל"צ הרב יוסף חושף פרט מהפגישה עם ראש הממשלה בו הוא אמר לו שיבטלו את הרב הראשי האשכנזי ולא הספרדי: "אמרתי לנתניהו 'אתם יכולים לבטל את מה שאתם הקמתם, אתם הקמתם את הרב הראשי האשכנזי? תבטלו את זה - בבקשה. את שלנו אתם לא עשיתם את זה, זה קרוב לארבע מאות שנה שלנו'".

הגר"י יוסף חושף כי נתניהו השתכנע מהדברים והתחייב לגנוז את חוק רב ראשי אחד: "הוא השתכנע, זה היה לו חידוש, הוא לא ידע שרב ראשי ספרדי זה 380 שנה. נתניהו קרא למזכיר הממשלה ואמר לו 'תשמע, קח את החוק הזה של 'הבית היהודי' ותקבור אותו למטה, במגירה למטה, שלא יעלה להצבעה שניה ושלישית'" .

"הלוואי, הוא הבטיח, אבל לא יודע אם הבטיח לקיים, הלוואי ויקיים מה שהבטיח", הוסיף הראשון לציון.

יצוין כי לפני כחצי שנה אשרה הכנסת בקריאה ראשנה את חוק רב ראשי אחד ברוב של 36 חברי כנסת מול 14 מתנגדים. כעת החוק נמצא בוועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת שם מכינים אותו לקריאה שניה ושלישית. כאמור לדברי הגר"י יוסף נתניהו הבטיח לו כי החוק ייגנז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר