צעד דרמטי

משרד החינוך החליט לסגור את הסמינר החדש באלעד

מאיר שמעוני, מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, הכריע כי סמינר "זלזניק האשכנזי" שנפתח באלעד בתחילת השנה, ייסגר. ההחלטה על סגירת הסמינר התקבלה לאחר שלטענת משרד החינוך, עיריית אלעד ונציגי ההורים לא נענו בחיוב לדרישות המשרד להסדרת חוקיות הסמינר החדש (חרדים בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
סמינר באלעד (צילום ארכיון: מדורת השבט אלעד)

צעד דרמטי: מאיר שמעוני, מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, הכריע הבוקר (שני) כי סמינר "זלזניק האשכנזי" שנפתח באלעד בתחילת השנה, ייסגר.

ההחלטה על סגירת הסמינר התקבלה לאחר שלטענת משרד החינוך, עיריית אלעד ונציגי ההורים לא נענו בחיוב לדרישות המשרד להסדרת הסמינר.

שמעוני ציין בהחלטתו כי "ניסינו להעמיד את טובת כלל התלמידות באלעד לנגד עינינו תוך היצמדות למדיניות המאבק באפליה של המשרד, אבל, לצערי, ישנם גורמים עסקניים בעיר שבחרו שלא לשתף פעולה עם משרד החינוך ועם ראש העירייה בהעדיפם את האינטרסים האישיים שלהם על פני טובתן של הבנות".

שמעוני פנה לייעוץ המשפטי של משרד החינוך וביקש כי יחלו לאלתר בהליכי הוצאת צו סגירת למוסד הבלתי חוקי.

משמעות הצעד היא אי מתן תקציבים למוסד והעברת הטיפול בו לרשויות החוק.

צו סגירה. מאיר שמעוני

לפני כשבועיים העמיד שמעוני בפני ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, שורת תנאים כדי להוביל להסדרת המוסד. בין היתר דרש שמעוני כי הבעלות על המוסד תינתן לגורם שאינו קשור - במישרין או בעקיפין - לאפליה שליוותה את הקמת המוסד.

עוד דרש שמעוני כי המוסד יתחייב לקיום הליך הקבלה בשנה הבאה בשיטת ה"כיתות המזינות", כאשר כל תלמידות בית הספר בית יעקב החדש בעיר יעלו באופן אוטומטי ללמוד במוסד. לרשות ראש העיר הועמד הזמן עד לאמש בכדי להגיע להבנות עם קבוצת ההורים שהובילו לגיבוש המוסד הלא חוקי.

כזכור, תחילת הפרשייה לפני כשלושה חודשים כאשר הנהלת סמינר זלזניק באלעד גיבשה קבוצה של תלמידות ממוצא אשכנזי והודיעה לכל הקבוצה על קבלה ללימודים ודחתה במקביל את כל התלמידות הספרדיות. עם היוודע הדבר, ביטל משרד החינוך בהחלטה תקדימית את הרישום והורה לקיימו מחדש בפיקוח מוגבר.

ברישום המחודש נרשמו לסמינר זלזניק תלמידות ספרדיות בלבד. הקבוצה האשכנזית הקימה סמינר פרטי שזכה מאז לכינוי 'זלזניק האשכנזי', ואשר נמצא כעת בעין הסערה בעיר.

מעיריית אלעד נמסר: "עם היווצר הוויכוח בין הנהלות הסמינרים, קיבל ראש העיר הנחיות, בע"פ ובכתב מגדולי ישראל מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א, מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א, הגר"ג אדלשטיין שליט"א והגרמ"ה הירש שליט"א, ולפיהן עליו לפעול לטובת שני הסמינרים. לצערנו, בשל התנגדות והשמצות של מספר עסקנים הכריע משרד החינוך על סגירת אחד מהם. ראש העיר יתייעץ בימים הקרובים עם גדולי ישראל וימשיך לפעול על פי הנחיותיהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר