זכרון יעקב: תלמוד התורה האשכנזי ננעל בגלל 'אפליית מזרחיים'

ראש מועצת זכרון יעקב סגר בשלשלאות ברזל תלמוד תורה אשכנזי, זאת - לטענת גורמים במועצה - בשל אפליית תלמידים ספרדים במוסד. מאבטחים הוצבו במקום (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עשרות ילדים מחוץ לבניין ת"ת זכרון גבריאל שננעל בשלשלאות ברזל (צילום: כיכר השבת)

זעזוע בקהילה החרדית בזכרון יעקב, תלמוד תורה ננעל בשלשלאות ברזל: ראש המועצה אלי אבוטבול ומשרד החינוך הורו הבוקר (רביעי) לסגור את שערי תלמוד תורה החרדי 'זכרון גבריאל' בזכרון יעקב משום שלטענתם ישנה אפליה במוסד המדובר, שעיקרה פרשת שני הילדים הספרדים בני משפחה אחת שהתקבלו למוסד בכפייה, לאחר החלטת משרד החינוך.

מאבטחים מטעם המועצה המקומית מונעים בשעה זו מילדים והוריהם להיכנס לחצר. זאת, על רקע מאבק מתמשך עם התלמוד תורה.

ההחלטה הגיעה לאחר שאתמול הגיעו שני הילדים לכיתה ריקה כפי שהתרחש מספר פעמים בחודשיים האחרונים וזאת כחלק ממחאה אותה מנהלים ההורים כנגד קבלתם של אותם תלמידים למוסד.

עוד בנושא:

ברחנו מאנטישמים גויים, עכשיו אנחנו בורחים מיהודים
זכרון יעקב: תלמידים ספרדים לבד בכיתה
מנהלי החיידר בזכרון יעקב: לא מדובר באפלייה עדתית

מנהל התלמוד תורה הוזמן לשימוע במשרד החינוך שם טען כי החלטתו לא לקבל את אותם תלמידים הייתה לא בשל אפליה כל שהיא אלא בגלל פערים חינוכיים בין ההורים של אותם תלמידים לאלה האחרים. כך למשל טען המנהל כי אב הילדים מחזיר סלולרי לא כשר.

ראש המועצה המקומית, אלי אבוטבול, הסביר הבוקר את החלטתו. "לאור האפליה של החרדים כנגד הילדים של משפחת עמר והמשך ההתעללות הנפשית אתמול לאחר ששוב הגיעו ומצאו כיתה ריקה החלטתי בידיעת משרד החינוך לנעול את שערי בית הספר ׳זכרון גבריאל׳ כך שאלו שמונעים מילדים לקבל חינוך ופוגעים בנפש שלהם ובדימוי העצמי שלהם אף הם לא ילמדו".

סגרנו שערי בית הספר בשרשראות ופקחים ואנשי שמירה ימנעו החל מעוד עשרים דקות כניסת ילדים, הורים ומורים למתחם בית הספר. זהו מאבק על דמות המושבה ומאבק ערכי יהודי חשוב מעין כמותו שאני לא מתכוון להיכשל בו". הוסיף ראש המועצה.

יש לציין, כי במוסד האשכנזי האמור, ישנה כמות נכבדה של ספרדים, הקרובה ל-40% מסך התלמידים הכולל. דבר שיש בו להטיל צל על טענות של גזענות מצד מנהלי המוסד.

הורה לאחד הילדים בתלמוד תורה, סיפר על שאירע הבוקר בשיחה עם "כיכר השבת": "אין לי מספיק מילים איך לתאר את זה, אבל כדרכי אני נוהג להביא את בני בכל בוקר לחיידר, אנו הולכים יד ביד ומרחוק אני רואה שיש משהו אל תקין, אנשים עם אפודים זוהרים וילדים מפוחדים, אני מתקרב ואני רואה התקהלות ומלמדים עם פנים חתמות, ממש מהורהרים, ואני שואל מה כן קרה?".

"מלמד אחד לוקח אותי בלי לדבר מילה ומראה לי באצבעו את המנעול עם השרשת שיש על שער הת"ת, אני ניגש לשומר, והוא אומר לי בקול חתום עם טון אחד בלבד - צורם, יש הוראה ממרד החינוך לסגור את המקום, ואנו כאן בכדי לבצע את הדבר". הוסיף.

האב המשיך לתאר את שהתרחש. "הילדים פשוט בוכים אין מקום לימודים. מלמד אחד אסף את כל הילדים ופתח בתפילה עם תינוקות של בית רבן ומהצד עומדים להם עסקנים ומלמדים וחושבים אי לפתור את הבעיה".

האב קובל על כך. "הכאב הגדול היה על פניהם של ההורים שליוו את בניהם, - אבא אחד צועק - 'מה חטאנו?' ואליו מצטרפים עוד הורים. המקום עד לרגע זה מהומה, מנסים לרכז את הילדים לבתי כנסת באזור, שלא לבטל חלילה תורה מתינוקות של חטאו. אין מילה אחרת מעבר לשערורייה ועוול".

תגובות

עו״ד יואב ללום מעמותת נוער כהלכה מסר בתגובה "אני רוצה לברך את ראש המועצה המקומית על עמידתו האיתנה נגד תופעות של גזענות. אני קורא למשרד החינוך ולגורמי האכיפה לפעול בכל הכלים שיש ברשותו כדי למגר את הטרור הזה שנעשה כנגד שני ילדים ספרדים קטנים ומשפחתם".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "לאור התנהלות המוסד ולאחר שהוזהר על ידנו מספר פעמים, המשרד החל לפעול מאז אתמול להוצאת צו סגירה למוסד".

עו״ד אורי קידר, המייצג את מנהלי המוסד, מסר בתגובה ל״כיכר השבת״: ״מחצית מהילדים בבית הספר הם ספרדים. זה פשוט פוליטיקה של משרד החינוך על גב המוסד. אין שום קשר לאפליה עדתית ומשרד החינוך יודע את זה. לסגור מוסד חינוך ולזרוק כמאה ותשעים ילדים קטנים שהגיעו בהסעות לרחוב בלי פיקוח זה גובל בפלילים״.

שער הת"ת הנעול הבוקר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר