בי"ש אושרו אלפי יחידות דיור לחרדים

אחרי וויכוחים ואלפי התנגדויות, בעיקר מקרב האוכלוסייההחילונית, ועדת הערר של המועצה האזורית לתכנון ולבנייה אישרה אלפי יח"ד לציבור החרדי בעיר בית שמש (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Dustinroyer)

אחרי לא מעט וויכוחים ואלפי התנגדויות ועדת הערר של המועצה האזורית לתכנון ובנייה אישרה השבוע את תוכנית לבנייה של אלפי יחידות דיור בדרום העיר בית שמש, פרויקט של רשות מקרקעי ישראל.

התוכנית המדוברת כוללת שני מתחמי בנייה נפרדים. המתחם הראשון שנמצא בדרום מזרח בית שמש נמצא בימין אלו בבניה וכולל למעלה משלושת אלפים יחידות דיור. המתחם השני כולל למעלה מאלפיים יחידות דיור שנבנו בחודשים האחרונים.

בנוסף לתוכניות הללו ייבנו עוד כששת אלפי יחידות דיור במה שנדמה כי התוכניות כולן יחד יגדילו את מספר התושבים לכדי מאה אלף התושבים ומשום כך הייתה התנגדות שסברו כי העיר לא יכולה לקלוט כמות כזאת של אנשים. עוד הם טענו כי התוכניות יועדו רק לחרדים.

עו"ד רפי אטינגר, המייצג את מטה האזרחים להקמת גן לאומי "ארץ דוד" בעמק האלה, אמר ל'כלכליסט' כי "אם התכניות שאושרו היום ייצאו לפועל, הן יחריבו את אחד האזורים הכי יפים בארץ. בשטח שתי התכניות הללו לבדן אותרו בסקר שטחי למעלה משלוש מאות נקודות של ממצאים ארכיאולוגיים, שעל פי רשות העתיקות רובן המוחלט עתיד להיהרס".

"התכניות אף צמודות לאתר הארכיאולוגי בית נטיף, שהוא בעל חשיבות בקנה מידה עולמי, והקרבה לשכונות המגורים מעמידה בסימן שאלה את היכולת לשמר את האתר". הוסיף.

עוד טען אטינגר כי "דווקא באזור כל כך עשיר בטבע, נוף וארכיאולוגיה בחרה המדינה לדלג על הגשת מסמכי חובה, כמו תסקיר השפעה על הסביבה או נספח נופי־סביבתי, ונעשה שינוי ייעוד בהיקפים שלוועדה המחוזית או למועצה הארצית כלל אין סמכות לאשר. בנוסף, תכניות אלה יביאו לכך שאוכלוסיית בית שמש תוכפל, וזאת מבלי שלציבור ניתנה הזכות להתנגד לשינוי המהותי בעיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר