אלעד: צמיד אלקטרוני לעובדי ניקיון

מאבק בין עיריית אלעד לבין חברת הניקיון של העיר, האם לענוד לעובדים צמידים אלקטרונים שיעקבו אחר עבודתם. הסוגיה עומדת לפתחו של בית המשפט שיכריע בנושא (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש (צילום: עיריית אלעד)

לפתחו של בית המשפט עומדת כעת סוגיה המאיימת על דרישתה של העירייה החרדית אלעד. מדובר בעתירה שהוגשה על ידי חברת ניקיון שהגישה את התמודדותה למכרז לניקוי העיר נגד דרישת העירייה להצמיד אזיק אלקטרוני לכל עובד ניקיון.

בעתירה מבקשת החברה באמצעות עורכת הדין טל סומך, לבטל את המכרז בשל תנאי הסף שלטענתם אף חברה ניקיון קבלנית לא תוכל לעמוד בו.

לטענתם מדובר בדרישה בלתי חוקית בעליל ומנוגדת להוראת חוק יסוד כבוד האדם וחירותו שעבר בכנסת הקודמת משום שזו דרישה פוגענית, משפילה ומקוממת. הפרקליטה טענה כי לשים אזיק אלקטרוני לעובד דומה לאדם הנמצא במעצר בית שלעתים מחויב לשים אזיק שכזה.

גורם בעיריית אלעד הסביר ל"כיכר השבת" כי מדובר בדרישה לגיטימית מעובדי הניקיון העוסקים ברכבי טאטוא רחובות וזאת בכדי לדעת שהם לא עוקפים רחובות שהוגדרו להם כיעד.

גורמים בעירייה תמהים "האם יש חברות ניקיון שחוששות ממעקב אמיתי אחר המנקים, האם הם מראש יודעים שהם לא יעמדו בתנאים?".

מעיריית אלעד נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "במשך חודשים ארוכים הוכן המכרז החדש לניקיון העיר. נושא חזות העיר הוא חשוב ואקוטי, והיה ברור כי יש צורך שזועק מהשטח בשיפור משמעותי של השירות. בניגוד לטענות הלא נכונות, שיתבררו בבית המשפט, התנאים שהוצבו במכרז הם חוקיים, עברו ייעוץ משפטי, ולמעשה נהוגים כבר במספר עיריות ומוסדות שמבקשים לוודא כי חברות הניקיון לא 'מחפפות' בעבודתן".

בעירייה מבקשים לציין כי "מדובר בכספם של התושבים שעליו הם אמורים לקבל את ההחזר המלא באמצעות שירותים עירוניים מושלמים. המעקב באמצעות אמצעים טכנולוגיים אמור להביא עיר נקיה יותר, עבודה מקצועית יותר ותחושה טובה יותר לתושבים. אנו נמשיך ונעשה הכל כדי לשפר ולשמור על איכות החיים בעיר אלעד ולא נרתע מאי אלו מפריעים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר