שוברים ימינה

גפני חושש: קמפיין ההסתה על דיל חרדים-נתניהו יחזור

נושא הישיבה העתידית בממשלת ימין או שמאל מעסיק רבות את 'יהדות התורה' • בכנסי בחירות מדגיש ח"כ משה גפני כי מאז ומתמיד הם הלכו עם הימין ורומז כי לא ישבו בממשלת שמאל מאחר ויתקשו לשבת לצד יאיר לפיד • ב'יתד נאמן' מסבירים את החשש מפני הצהרה חרדית כעת על תמיכה ברה"מ נתניהו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום ארכיון: Noam Revkin Fenton/Flash90)

נושא הישיבה העתידית בממשלת ימין או שמאל מעסיקה רבות את 'יהדות התורה' בימים האחרונים, בעיקר בשל אמירותיו של ח"כ משה גפני אשר הכריז כי ההחלטה תיעשה רק אחרי הבחירות ורמז כי כל האופציות פתוחות.

ל"כיכר השבת" הגיע תמליל מנאומו של ח"כ גפני באחד מכינוסי הבחירות שהתקיימו השבוע בעיר בת ים, בו הסביר גפני כי לאורך ההיסטוריה הציבור החרדי הלך רק עם ממשלות ימין אך מנמק מדוע הוא מסרב להצהיר כעת על תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו.

"מאז ומעולם כך עשינו, הציבור המסורתי נמצא בימין ובליכוד ולכן תמיד הרב שך זצ"ל הורה לנו לנהוג כך וללכת עם הימין", אמר גפני, "כולנו עברנו שנתיים נוראיות דווקא כשממשלת ימין הייתה זו שישבה בשלטון, כל דבר שקשור לחרדים, ליהדות, לדת ולמסורת נרמס ברגל גסה, ולכן הפעם החלטנו בסיעה כולנו יחד פשוט לא לומר עם מי נלך לממשלה הבאה, וההחלטה תתקבל רק אחרי הבחירות".

גפני מזכיר שוב את ההיסטוריה בה מפלגתו מעולם לא הלכה עם השמאל, אך אז, ציין גפני לראשונה כי "יהיה לנו קשה מאד עד בלתי אפשרי לשבת עם יאיר לפיד בממשלה אחת".

אין ספק כי אמירה זו קובעת באופן חד משמעי כי 'יהדות התורה' לא תשב בממשלת שמאל, מאחר וזו לא תוכל לקום אילולא יאיר לפיד יהיה חלק ממרכיביה, וכאן כאמור נאמר באופן חד משמעי כי הדבר הוא בלתי אפשרי עבור החרדים לשבת עם לפיד בממשלה אחת.

ואם זה לא מספיק כדי להבהיר את עמדתו של גפני, הבוקר במאמר מערכת בעיתון הבית של דגל התורה, "יתד נאמן", נרמז באופן ברור מדוע גפני בוחר שלא להצהיר רשמית על תמיכה בנתניהו או בממשלת ימין, כאשר האסטרטגיה היא שברגע שהחרדים יצהירו על תמיכה בנתניהו, ההסתה של יאיר לפיד תתעורר וכל מערכת הבחירות תתנהל סביב הטענה שנתניהו והחרדים שוב סגרו ביניהם דיל.

בכירים ב"דגל התורה" אומרים הבוקר כי אין ספק שבמידה והחרדים יודיעו רשמית על תמיכה בנתניהו, לפיד ישתמש בזה לצרכי הקמפיין. "עד עכשיו מערכת הבחירות מתנהלת סביב עימות טלויזיוני כן או לא, בקבוקים וכל מיני נושאים איזוטרים, ברגע שיוכרע גורל הבחירות כאשר החרדים יודיעו על תמיכה בנתניהו, ברור שהמערכת כולה תיכנס לסחרור וההסתה תתעורר כלפי החרדים במלוא עוצמתה".

ל"כיכר השבת" נודע עוד כי בשיחה שקיים אתמול אחד מאנשי חב"ד עם ח"כ גפני, הלה יצא בבירור עם התחושה כי דגל התורה לא תשנה את הוראתו של מרן הרב שך מהעבר וגם בממשלה הבאה התמיכה תינתן ככל הנראה גם לממשלת ימין, וכל האסטרטגיה כעת היא לשמור על עמימות בנושא, כדי לשמר את מערכת הבחירות ללא הסתה כנגד החרדים, מה שמצליח עד כה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר