בגלל חדו"ש: ה'קול קורא' של 'יהדות התורה' שונה

'יהדות התורה' תיקנה את מודעת קריאת הקודש של גדולי ישראל להצביע ג' והוציאה ממנה את הברכות האסורות בחוק, זאת בעקבות עתירת עמותת חדו"ש לוועדת הבחירות (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כינוס ראשי הישיבות (צילום: משה גולדשטיין)

הצלחה לתנועה האנטי דתית: 'יהדות התורה' תיקנה את מודעת קריאת הקודש של גדולי ישראל להצביע ג' והוציאה ממנה את הברכות האסורות בחוק, זאת בעקבות עתירת עמותת חדו"ש לוועדת הבחירות המרכזית.

בחדו"ש אומרים כי חוק הבחירות קובע כי "כל המשדל אדם להצביע בעד רשימת מועמדים מסוימת בדרך של השבעה, קללה, נידוי, חרם נדר או הבטחה להעניק ברכה דינו מאסר חמש שנים או קנס".

למרות זאת, 'יהדות התורה' פרסמה את ה'קול קורא', שבועיים וחצי לפני הבחירות, עליו חתמו גדולי ישראל, חברי המועצות, אדמו"רים, רבנים וראשי ישיבות.

בקריאה נאמר כי "הננו תפילה להשם יתברך כי הפועלים והמצביעים למען רשימת יהדות התורה המאוחדת והשבת, אגודת ישראל דגל התורה, שסימנה ג' לכנסת, יתברכו בבני חיי ומזוני [בנים, אריכות ימים ופרנסה] ובכל הברכות ממקור הברכות".

חדו"ש פנתה ליהדות התורה ודרשה שתתחייב להפסיק את פרסום הברכות אך זו השיבה כי אין לה קשר לפרסום הקריאה. כתוצאה מתשובה זו עתרה חדו"ש ביום שלישי שעבר ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט סלים ג'ובראן וביקשה שיורה על הפסקת פרסום המודעה הבלתי חוקית. בתשובת יהדות התורה לעתירת חדו"ש נטען שהנוסח המקורי של קריאת הקודש "יצא בטעות".

בעקבות העתירה, טוענים בחדו"ש כי 'יהדות התורה' נמנעה מלפרסם את הקריאה בבטאוני המפלגה ביום שישי האחרון, אך ביום ראשון פורסמה הקריאה בנוסח מתוקן על פי החלטת רובינשטיין: "הננו תפילה להשם יתברך כי הפועלים והמצביעים למען רשימת יהדות התורה המאוחדת והשבת אגודת ישראל דגל התורה שסימנה ג' לכנסת, יזכו לבני, חיי ומזוני ולכל הטוב ממקור השפע".

אורי רגב אמר בתגובה כי "תיקון המודעה מוכיח שאין לאבד תקווה וניתן לגרום אפילו על יהדות התורה לשמור על החוק הישראלי. יש לקוות שיהדות התורה הפנימה את הלקח ובמערכת הבחירות הבאה לא נתקל שוב באותה טעות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר