החרדים יחברו לליברמן?

בכירים פוליטיים מזהירים: "ליברמן יותר גרוע מלפיד"

בצל המשא ומתן להרכבת ממשלה נעשה ניסיון לשיתוף פעולה בין חברי הכנסת החרדים ליו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן • גורמים בש"ס וב'יהדות התורה' תוקפים בחריפות את הצעד ואומרים כי "ליברמן יותר גרוע מלפיד, אסור לשכוח מה הוא עשה לנו" • ביהדות התורה וב'דגל' מבהירים כי אין שיתוף פעולה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ואביגדור ליברמן (צילום ארכיון: פלאש 90)

בחירות 2015 • הרכבת הממשלה: בימים אלו החל המשא ומתן בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למפלגות שצפויות להיכנס לממשלתו הרביעית. בין היתר החל שיתוף פעולה בין חלק מחברי הכנסת החרדים ליו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, מה שמעורר לא מעט זעם בקרב חלק מחברי הכנסת החרדים.

במרכז שיתוף הפעולה החדש, דווח לראשונה ב"כיכר השבת" על פגישה בין יו"ר ש"ס אריה דרעי לאביגדור ליברמן במשרד של חבר משותף בירושלים, אך טרם ברור האם בין הצדדים הושגו הבנות לשיתוף פעולה.

"אסור לנו לשכוח את מה שליברמן עשה לציבור החרדי", אומר גורם בש"ס ל"כיכר השבת", "מי שצריך תזכורת, ליברמן הוא זה שעמד בכל התוקף שאנחנו, המפלגות החרדיות, לא נהיה חלק מהממשלה, הוא איים לפרוש אם החרדים יכנסו לממשלה, עכשיו שהוא צריך אותנו בכדי לקבל את תיק הביטחון, אנחנו צריכים לעזור לו?".

כזכור, ערב הבחירות הצהיר ליברמן כי לא יסכים לכניסת המפלגות החרדיות לממשלה ואמר: "הכניסה של החרדים לקואליציה זה תוספת מיידית של 3.5 מיליארד שקל ואני לא חושב שאנחנו מסוגלים לכך. בליכוד היו שרצו להכניס את החרדים במקום יאיר לפיד, ואני חשבתי שזה לא נכון".

לא משתפים פעולה עם ליברמן, גפני וליצמן (צילום: פלאש 90)

"מה ההבדל בין ליברמן ללפיד", אומר הגורם, "זה וזה דחפו לחוק הגיוס, זה וזה דחפו לחוק הגיור, זה וזה החרימו את הציבור החרדי. אם אין ברירה אחרת וצריך לשבת עם ליברמן בממשלה - אין מה לעשות. אבל אסור לנו כמפלגות חרדיות לשתף פעולה עם אדם שהחרים אותנו ודחף לחוקים נגד הציבור החרדי והתורה הקדושה".

לסיום מזכיר הגורם: "הרב אריה דרעי בעצמו ניתק קשר בשנה האחרונה עם ליברמן, הם היו רואים אחד את השני במסדרונות הכנסת, לא אומרים 'שלום-שלום', כולנו אמרנו שהוא בגד, אריה עצמו אמר זאת, ואסור לנו ברגעים אלו לשכוח את זה. אחרת כל אחד יעשה לציבור החרדי מה שירצה בידיעה שאחרי הבחירות החרדים שוכחים ה-כל".

גורם ב'יהדות התורה' אומר ל"כיכר השבת" כי "אם בודקים את העובדות במציאות ואת העבר, הרי שליברמן יותר גרוע מלפיד, הוא זה שהוביל את גיוס החרדים, הוא זה שהציע חוק לגיוס תלמידי ישיבות עוד לפני שבג"ץ פסל את חוק טל".

"הוא פוליטיקאי, הוא בועה, אוויר, הוא לא מקיים את מה שהוא אומר. לפיד התכוון למה שאמר", הוסיף הגורם מ'יהדות התורה'.

גורמים ב'יהדות התורה' אמרו ל"כיכר השבת" כי "יש מגעים לחיבור בין ליצמן לליברמן אבל הדברים לא הבשילו, יש גורמים מסיעות שונות שמנסים לגשר ביניהם".

גם ב'דגל התורה' אומרים ל"כיכר השבת" כי אין שום שיתוף פעולה בין משה גפני לאיווט ליברמן: "גפני תקף אותו לא מעט לאחר הבחירות, הוא אמר שאסור לשכוח שהוא חלק מרכזי מכל מה שעברנו".

בתנועת ש"ס לא מסרו תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר