צפו: מרן פוסק הדור רבי שמואל הלוי וואזנר בענייני רפואה והלכה

לפני כחמש שנים נערך אירוע מיוחד לציון 20 שנה לבית החולים מעייני הישועה. מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל, הגיע ודיבר על קביעת רגע המוות (חדשות, חרדים)

(צילום: משה פרידמן)

פוסק הדור: מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצוק"ל, היה מפורצי הדרך בתחום הרפואה וההלכה שהתפתח בשנים האחרונות, עם התקדמות הרפואה המודרנית, דבר שהציב אתגרים הלכתיים חדשים.

מרן זצ"ל כיהן כיו"ר וועד ההלכה של בית החולים מעייני הישועה בבני ברק, שהתנהל על פי הוראותיו ופסיקותיו. באירוע מיוחד לציון 20 שנה לבית החולים, שנערך לפני כ-5 שנים, השתתפו גדולי ישראל ובראשם פוסק הדור זצ"ל שדיבר על החשיבות בהארכת חיי החולה.

"התקדמות הרפואה המודרנית הביאה לעולם ברכה גדולה כדוגמת ניתוחי הלב ואנו מברכים על כך אולם איננו מסכימים עם חלק מהחוקים הנהוגים בעולם הרפואה הסותרים את ההלכה ובכללם החוק הקובע את זמן המוות. גדולי ישראל פסקו לנו על פי התורה בראיות ברורות שאין להשיג עליהם שכל זמן שהלב פועם ויש דופק אע"פ שיש מוות גזע המוח האדם עדיין חי", אמר מרן.

בעניין השתלות איברים אמר פוסק הדור: "על אף שהן מצילות חיים איננו מסכימים שיכרתו איברים בטרם מותו של החולה על פי ההלכה". בסיום דבריו, בירך מרן את מנהלי בית החולים על דאגתם להלכה ולכבוד האדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר