קינטור 'החרדיות' / יערית אלבז

לצערנו ההיסטוריה בעלה הניסיון העשיר ביותר בלימוד ערכי חברה, עליונות מול שפלות ודומיה. הוכיחה כי הקינטור היא הדרך הטובה ביותר ליצור מצב שונה. מפסיקים לקנטר! (טור מיוחד)

יערית אלבז | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

המונח 'קינטור' מתייחס להתנהגות מתגרה, מעליבה ומקניטה באופן מילולי. קינטור יכול להוביל לתוצאות קטלניות במידה והוא נעשה באופן סובייקטיבי עד לכדי התדרדרות והעדר שליטה.

אמנם לכאורה נראה כי זוהי הקצנה בוטה על מנת להרתיע ולעורר פרובוקציה.

לצערנו ההיסטוריה בעלת הניסיון העשיר ביותר בלימוד ערכי חברה, עליונות מול שפלות ודומיה. הוכיחה כי הקינטור היא הדרך הטובה ביותר ליצור מצב שונה. לברוא מציאות חדשה ומעוותת מתוך הקיים.

לקחת חלקיק תמונה זניח ולא משמעותי ולשדר אותו בלייב כי הוא החלקיק שיגרום להשמדה והכחדה המונית. ה'מאיים' שצריך לחסלו לבל יקום על יוצרו.

הקינטור מתחיל במיוחד בדברים הקטנים כביכול, החלקיקים.. "לא עמדו בצפירה", "חיים על חשבון המדינה", "יולדים בלי גבול ומידה", "פרזיטים", "לא מתגייסים וחיים על חשבון דם חיילנו הנופלים", "ובכלל למה שלא יהגרו לאוגנדה" - תוכנית המקור הבלעדית של 'הרצל' הנוגעת ישירות בסיפורי רצון, אגדה והקמת מדינה.

הטפטוף ההגיוני על פי גרפים ומחקרים מדוייקים כלפי קבוצה "חסרת השכלת ליבה בסיסית" בשל גידול בילודה או "בערות" בשל נישוק מזוזה, וסתם ככה איזו פליטת פה, ממש בלי כוונה ומחשבה תחילה והתנצלות שבאה מיד אחריה על היציאה מחורי העכברים, כן אלו, גם הם נבערים.

התבטאויות אלו יעידו עד כמה 'קינטור' יכול להביא להרס של חברה שלימה.

יום העצמאות ה-67 קיבל גוון שונה, הוא בא בדיוק לטפל במונח הכואב והנפיץ הזה מיסודו.

יום הזיכרון עם צלקות טריות מ'צוק איתן' שמיצקו את תחושת האובדן המשותפת לכולנו.

ועד כמה מילים מסיתות יכולות להוביל לפילוג, הרי בסופו של דבר הקדיש הנאמר - "יתגדל ויתקדש" הוא אותו קדיש יהודי שמחבר את כולנו למהות אחת., לעם אחד ולתפארת מדינת ישראל.

מפסיקים לקנטר... עצמאות 2015!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר