תושבים חרדים נגד בניית מגדלי מגורים סמוך ל'ביקור חולים'

תושבים חרדים בירושלים יוצאים למאבק נגד הכוונה לבנות שלושה מגדלים סמוך לבית החולים 'ביקור חולים', בטענה כי המתחם לא מותאם לציבור החרדי המתגורר בסמוך (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/FLASH90)

מאבק חדש? תושבים חרדים בירושלים יוצאים למאבק נגד הכוונה לבנות שלושה מגדלים סמוך לבית החולים 'ביקור חולים', בטענה כי המתחם לא יהיה מותאם לציבור החרדי.

בין היתר טוענים התושבים כי במגדלים ייבנו דירות סטודנטים מה שעשוי להוביל לאי שקט בלילות כאשר אותם צעירים יבלו במתחם ומחוצה לו.

התוכנית אמורה לעלות היום לדיון בוועדה לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים. המתחם עתיד להיבנות בין רחובות יפו, הנביאים וראול ולנברג - בגודל של כ-15 דונם סמוך לבית החולים 'ביקור חולים'. לטענת המוחים, התוכנית תיצור סוג של 'חיץ' בין המתחם לבין השכונות החרדיות גאולה ומאה שערים.

בחוות דעת שכתבו אנשי המחלקה למדיניות התכנון בעירייה ואותה צירפו לתוכנית הם כתבו: "לאור נתוני המיקום של הפרוייקט ולאור הרצון להקים מרכז עירוני תוסס הכולל מגורים, מסחר, משרדים ותיירות, אנו סבורים כי ייעוד שטח לפונקציה תרבותית, עשוי לצוק תוכן וייחוד למתחם".

לאור זאת הם כותבים כי "אנו סבורים כי יהיה מתאים למקם בפרוייקט זה מרכז תרבות בעל אופי ייחודי וחדשני המיועד לאוכלוסיה צעירה ויצירתית, אשר יכלול שימושי תרבות, אמנות, עיצוב, מולטימדיה ועוד".

מוביל המאבק אמר ל"כיכר השבת" כי "המחלקה לתכנון הכניסה סעיף שהמבנה מחויב להיות מתחם תרבות ומעונות סטודנטים. זה בעצם לדחוק את רגלי הציבור החרדי מהאזור ולכן רבנים ואישי ציבור יוצאים למאבק ומביעים תקווה כי המאבק יישא פרי ויביא לדחייתה של התוכנית במתכונת זו או לתיקונה ושיפורה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "הנושא אינו מוכר לעירייה והוא ייבדק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר