סערת הרפורמים

סערת הרפורמים • נתניהו: "ישראל היא בית לכל היהודים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לסערת הרפורמים בעקבות דברי שר הדתות דוד אזולאי ואמר כי "ישראל היא בית לכל היהודים ואין זה משנה מאיזה זרם הם באים" (חדשות, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: Alex Kolomoisky/POOL)

סערת הרפורמים: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) לסערת הרפורמים וההתבטאויות של שר הדתות דוד אזולאי (ש"ס) נגדם.

נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "בסוף השבוע הנחיתי לכנס דיוני שולחן עגול בראשות מזכיר הממשלה ויו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, במגוון נושאים הנוגעים לכלל זרמי היהדות. ביקשתי גם שנציגי אותם זרמים ישתתפו בדיונים.

"ישראל היא בית לכל היהודים, ממשלת ישראל משרתת את כלל אזרחי ישראל - חילוניים ודתיים, ואין זה משנה מאיזה זרם הם באים", אמר ראש הממשלה.

יצוין כי ביטאון 'דגל התורה' יתד נאמן פרסם הבוקר טור המגבה את אזולאי זאת בזמן שבש"ס שותקים, בסוף השבוע מתחו בכירים במשרד הדתות ביקורת על ראשי ש"ס שלדבריהם הפקירו את אזולאי לבד במערכה.

נתניהו התייחס בפתח הישיבה גם לחטיפת שני האזרחים הישראלים ואמר: "בערב שבת נסעתי לאשקלון ונפגשתי עם בני משפחתו של אברה מנגיסטו. אנחנו עושים מה שביכולתנו להחזיר את אברה לארץ. אנחנו נמצאים גם בקשר עם משפחתו של אזרח ישראלי נוסף, שגם הוא חצה את הגבול לרצועת עזה, במטרה להחזיר גם אותו לארץ.

"האחריות על מצבם של שני אזרחי ישראל מוטלת על חמאס. אנחנו מצפים מהקהילה הבינלאומית, שקוראת חדשות לבקרים לסיוע הומניטרי לתושבי עזה, להתערב ולדרוש מהחמאס את הסיוע ההומניטרי הפשוט והבסיסי ביותר – להחזיר לישראל את שני אזרחיה".

כמו בכל שבוע, ראש הממשלה התייחס גם לאיראן ואמר: "שליטה של איראן, ח'מינאי, מצוטט אומר שצריך להתכונן להילחם בארה"ב, בלי קשר לשאלה אם יהיה הסכם. נשיאה של איראן, רוחאני, עומד בראש מצעד שנאה ברחובות טהרן, מצעד שבו שורפים דגלים של ארה"ב וישראל ורבבות קוראים "מוות לאמריקה", "מוות לישראל". כל זה מתרחש כשבווינה נמשך מצעד הוויתורים לאיראן, ויתורים אפילו בנושאים שסומנו כקווים אדומים בעסקת לוזאן, שהיא עסקה רעה בפני עצמה. היא סוללת את דרכה של איראן להרבה פצצות גרעין והיא נותנת לה מאות מיליארדי דולרים למכונת הטרור והכיבוש שלה, ובכך העסקה הזאת מסכנת את שלום העולם כולו.

"איראן אינה מסתירה את כוונתה להמשיך בתוקפנותה הרצחנית, גם נגד מי שנושא ונותן איתה. אולי יש מישהו במעצמות שמוכן להיכנע למציאות הזאת שאיראן מכתיבה, שכוללת את קריאותיה הבלתי פוסקות להשמדתה של ישראל - אנחנו לא נשלים עם זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר