ניצחון שכזה

נציג 'יהדות התורה' בוועדת הבחירות: איש 'דגל התורה'

בצל העימותים הבלתי פוסקים ב'יהדות התורה', הצליחה 'דגל התורה' לנצח את 'אגודת ישראל' לאחר שאברהם ובר, איש 'דגל התורה', נבחר לייצג את המפלגה בוועדת הבחירות המרכזית (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
משמאל: אנשי 'יהדות התורה' אברמי יוסטמן ואברהם ובר בוועדת הבחירות (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בצל העימותים האחרונים והבלתי פוסקים בין "דגל התורה" ל"אגודת ישראל" בשורת נושאים, נרשם אתמול (שלישי) ניצחון ל"דגל התורה", והפעם מדובר על ועדת הבחירות המרכזית שהתכנסה אתמול לראשונה על מנת לתכנן את התקציב למערכת הבחירות הבאה.

ועדת הבחירות המרכזית הינה ועדה בראשות שופט האחראית על תפקודן החוקי של מערכות הבחירות בישראל. בבחירות האחרונות עמד בראשות הוועדה שופט העליון סלים ג'ובראן.

כזכור, אחד הצעדים של הוועדה שעלו לכותרות הייתה פסילתם של ברוך מרזל וחנין זועבי מלהתמודד לכנסת. החלטה שנדחתה לאחר מכן על ידי בג"ץ.

חילוקי הדעות לגבי הנציגות החרדית בוועדה החלו לאחר ירידתה של מפלגת "יהדות התורה" במנדט בבחירות האחרונות. בשל כך דרשה ועדת הבחירות למנות רק נציג אחד לוועדה, והתגלו חילוקי דעות בין הסיעות המרכיבות את המפלגה - "דגל התורה" מחד ו"אגודת ישראל" מאידך, מי ימונה.

במערכת הבחירות הקודמת כיהנו עו"ד אברמי יוסטמן איש "אגודת ישראל" שהחליף את יהושע פולק (שערק לפלג הירושלמי) ואברהם ובר איש תנועת "דגל התורה".

אתמול לאחר מאבק בין הצדדים נפלה ההכרעה כי לתפקיד יבחר איש "דגל התורה" אברהם ובר.

יצוין כי בין המפלגות ישנה רוטציה על התפקיד ובכל זאת הן נאבקו ביניהם מי יהיה הנציג הראשון עד שלבסוף נבחר איש 'דגל' ובסיעה הליטאית רואים בכך ניצחון.

יש לציין, כי כיום ישנם שלושה חרדים בוועדה: אברהם ובר מיהדות התורה, יהודה אבידן מש"ס ויוסי רוזנבוים מהליכוד.

גורמים פוליטיים מציינים כי למרות היותו של רוזנבוים נציג הליכוד, הוא תמיד דאג בוועדה לכל הדברים שקשורים לציבור החרדי.

ב"אגודת ישראל" מצננים את ההתלהבות של 'דגל' ואומרים כי אין מדובר בהישג של הסיעה הליטאית אלא שלאור העובדה שהפעם ייצג את המפלגה רק נציג אחד הרי שיש לחזור לרוטציה הקבועה בין הסיעות והפעם תורה של "דגל התורה" לאייש את התפקיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר