מחדל חמור: ירקות היתר מכירה נמכרו בהכשר הרב רובין

לקוח הזדעזע לגלות שנכשל באכילת 'היתר מכירה', לאחר שרכש צ'יפס לטיגון של חברת מילוטל בהכשר בד"צ מהדרין של הרב רובין. כשלאחר מכן התברר כי מדובר בהיתר מכירה • מן הבד"צ נמסר לכיכר השבת: מדובר בתקלה (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הכיתוב המטעה על השקיות. ברקע הצ'יפוס של חברת מילוטל (צילום: כיכר השבת)

מחדל כשרות: אברך רכש צ'יפס לטיגון ממפעל "מילוטל" עליו חותמת כשרות של הרב רובין, ללא חשש טבל ושביעית, אולם בגב שקית המוצר נכתב כי המוצר עם 'היתר מכירה' - שסותר בתכלית את דעת הרב רובין.

בשיחה עם "כיכר השבת" סיפר משה על המחדל: "על השקית הייתה חותמת של הרב רובין ולצידה נכתב ללא טבל ושביעית. כל בן אדם נורמלי מבין שמדובר במוצר מהדרין שאינו על פי היתר מכירה. אני מקפיד שלא לאכול היתר מכירה ומוציא על כך כסף רב, ואחרי כל ההקפדות והחומרות של השנה כולה, כשהגעתי הביתה, לאחר שהצ'יפס כבר טוגן ונאכל, שמתי לב לפתע שמאחורי השקית נכתב 'על פי היתר מכירה'".

"הייתי בהלם. מוצר בכשרות של הרב רובין על פי היתר מכירה?! לא הגיוני, הרב רובין מעולם לא ייתן הכשר על היתר מכירה משום שיש מחלוקת גדולה בפוסקים והשגחתו לא נותנת על זה הכשר. אין דבר כזה", הסביר הלקוח.

מימין, חותמת הכשרות של הרב רובין המוצר. משמאל הכיתוב ע"פ היתר מכירה (צילום: כיכר השבת)

הלקוח התקשר לרבנים העוסקים בכשרות ואלו אמרו כי מעולם לא שמעו על מקרה כזה. אך בשיחה עם משגיח מפעל מילוטל המייצר את תפוחי האדמה לטיגון, נאמר לו לטענתו, כי עובדי המפעל השתמשו עם כמה שקיות שנשארו. אך באמת מדובר בצ'יפס הכשר רק על פי היתר המכירה".

משה הזדעזע מן הדברים ועל כך הוא קבל בשיחתנו עימו: "זה חמור מאוד, משום שאנחנו מקפידים על כך. וכל מה שהכנסתי את המוצר הביתה,זה היה רק בגלל שהסתמכתי על הכשרות של הרב רובין, אך לבסוף התברר שנכשלתי, אני ומשפחתי בהיתר מכירה. כל השנה אני מקפיד על כך ונותן את כל כספי בכדי להקפיד על כשרות".

"זו ממש חוצפה, זה עוול שאין כדוגמתו מה שעשו לי ולאחרים שרכשו את המוצר עם הסימון המטעה. זה כאב גדול. כעת אחשוב פעמיים האם לקנות את המוצר שלהם", הוסיף.

ממשגיח מפעל מילוטל מטעם הרב רובין נמסרה התגובה הבאה: "קרתה תקלה במפעל. איך שגילינו את העניין יידענו את הרב רובין. הרב הודיע למפעל על הפסקת האריזה בחותמת בד"צ מהדרין עד לבירור ותיקון הנהלים. ככל הנראה השתרבבו מספר קטן של שקיות לשוק. עשינו מאמץ לאסוף מהשוק ככל הניתן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר