ביזיון הבנות הספרדיות באלעד

מרגי תוקף: "פרוש מוביל עם המנהלים את האפליה הפושעת"

ח"כ יעקב מרגי הודיע בוועדת החינוך כי ידרוש את סגירת הסמינרים באלעד בעקבות אפליית הבנות הספרדיות והאשים את ראש העיר בהובלת האפליה. גורמים בעירייה: שיבדוק את העובדות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום תמונה ראשית: יעקב נחומי ויונתן זינדל - פלאש 90)

סערת התלמידות בעיר אלעד: ועדת החינוך של הכנסת בראשות ח"כ יעקב מרגי התכנסה הבוקר (שני) לדון בנושא אפליית הבנות הספרדיות בעיר אלעד שחלקן עדיין נמצאות ללא מוסד חינוכי בשל היותן ספרדיות.

ח"כ יעקב מרגי אמר כי ידרוש כיושב ראש הוועדה לסגור את שני הסמינרים 'לדעת חכמה' ו'זלזניק' וזאת בשל כך שאין להם רישיון וכי הם מפירים את ההחלטה לקבל את הבנות הספרדיות.

מרגי יצא במתקפה חריפה נגד ראש עיריית אלעד ישראל פרוש ועיריית אלעד וטען כי הם אלו שמובילים את האפליה של הבנות הספרדיות בעיר.

"מי ירפה את הפצעים של הבנות האלה? איזו מערכת מסוגלת לרפות את הצלקות של הבנות?", זעק מרגי במהלך הדיון.

בשלב הזה עבר מרגי לתקוף את עיריית אלעד וראש העיר ישראל פרוש: "אין לי ציפיות מהרשות המקומית שנקראת 'אלעד', היא שותפה לדבר עבירה. עיריית אלעד שותפה לדבר עבירה. היא מובילה את המאבק הזה של המוסדות בהורים ובתלמידות הספרדיות".

"עיריית אלעד והעומד בראשה (ישראל פרוש. י"כ) מובילים את המהלך הזה של אפליית הבנות, אין לי ציפיות מהם. יש לי ציפיות ממשרד החינוך", הוסיף מרגי.

בהמשך עקץ יו"ר ועדת החינוך את סגן שר החינוך מאיר פרוש: "אולי עיריית אלעד מרגישים שיש לו להסתתר מאחורי הגב הרחב, תרתי משמע, של סגן שר החינוך, יש ניצול לרעה של מעמדו. אולי שיצהיר לפחות שהוא לא נוגע ולא מתעסק בענייני אלעד בכלל, זה נראה חמלאות, חידלון".

בהמשך הדיון חזר מרגי לתקוף בצורה חריפה את ראש עיריית אלעד ואמר: "אני אדם שקול וזהיר, ואני אומר לך, אין לי אלא להסיק מסקנה אחת: ראש עיריית אלעד כשל, מוביל ביחד עם מנהלי המוסדות את האפליה הפושעת בבנות האלה. אין שם לא חמלה ולא רגישות, יש שם אטימות, יש עורלת לב של האיש שעומד בראש המערכת".

מרגי סיכם את הדיון ואמר: "הוועדה רואה בחומרה את הסלחנות של משרד החינוך והאגף החרדי כלפי עיריית אלעד בנושא האפליה חמורה ושיתוף פעולה של העירייה עם המוסדות.

"הוועדה קוראת לשר החינוך לשלול את סמכותו של ראש העיר אלעד כראשות חינוך מקומי ולמנות ממונה חינוך חיצוני מטעם המשרד".

מרגי גם הודיע שיקיים דיון משותף עם הוועדה לביקורת המדינה בנושא התנהלות עיריית אלעד.

גורמים בעיריית אלעד אומרים ל"כיכר השבת" כי "נסיונותיו של מרגי לתפוס כותרות על חשבון העיר אלעד, מבלי להתעמק בפרטים ותוך סתימת הפה של נציגת העירייה בדיון, רק מלמדים על כוונת התקפותיו חסרות הבסיס. היינו מציעים לח"כ לבדוק את העובדות אם רק היינו מאמינים שזה מעניין אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר