צפו בתיעוד

הרב פינטו תקף את גזר הדין נגדו אך הורה לחסידיו "להוריד את הראש"

מנהיג קהילת "שובה ישראל" האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו מסר שיעור לחסידיו תקף את החלטת בית המשפט לשלוח אותו לכלא למרות מצבו הבריאותי וטען לקיפוח, אך הורה לחסידיו לשתוק: "נוריד את הראש" (וידאו)

(צילום תמונה ראשית: שאול גולן)

ימים ספורים לאחר החלטת בית המשפט לדחות את ערעורו ולשלוח אותו לרצות עונש מאסר בפועל, מנהיג קהילת "שובה ישראל" האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו מסר הערב (חמישי) שיעור מיוחד לחסידיו בישיבה באשדוד וטען כי קופח במשפטו.

לצפייה בשידור החי באפליקציה

"יש דין בשמיים, הקב"ה מעניש מי שעושה לא טוב" אמר הרב בתחילת שיעורו, "אפילו הגויים מאמינים שמי שלא מתנהג בהגינות נענש - אם לא פה אז במקום אחר, הגויים קוראים לזה צדק פואטי". הרב חיזק את חסידיו: "הדברים האלה מחזקים אותנו, הסרטן, שפיכות הדמים, הרדיפה ו-7 שנים של הכפשות - שום דבר לא שבר אותנו. כל מה שהקב"ה עושה זה אמת, הוא רואה ללבב".

"יום אחד הכל יצא בחוץ" הזהיר הרב. "כמה שהשקרן משקר יותר הוא צריך להיות יותר בעל זיכרון. בסוף הכל ייצא, היום אנחנו בצער? עוד שנה נהיה שמחים. נקראנו בשם יאשיהו לראשונה אחרי 400 שנים, השם יאשיהו יילחם על השם שלו כדי שהאמת תצא"

"כולנו יודעים את הסיפור, אז ללכת ולספר כל היום סיפורים? שקרים? אבל אנחנו רוצים לדבר על דבר אחד, במקום להישבר, לבכות ולקלל - לא יוצא מזה שום דבר רק כאב - אנחנו רוצים לדבר על דבר אחר: אנחנו דרך חדשה בעולם, 60 ספרים כתבתי, עשרות אלפי שיעורים, כמה אנשים לובשים כיפה וטלית, כמה תורה ומשפחות, זה הכוח האמיתי של שובה ישראל".

"לא ליפול ביראת שמיים ח"ו" ביקש הרב מחסידיו, "אנחנו יודעים מה התפילות עשו. להמשיך להיות בביטחון. כל מי שנגע בישיבה השם העניש אותו. מי שעשה בתמימות - שיהיה לו טוב אפילו אם פגע בנו, אבל מי שזמם רע עם כוונות רעות - השם לא סולח לכאלה דברים".

"זה עוול שלא היה כדוגמתו מאז ומעולם. יש לנו סרטן, אנחנו יכולים למות כל יום. אבל 'זה הסרטן שלו יותר אדום וזה הסרטן שלו פחות אדום'" אמר הרב ורמז לסתירה כביכול בין החלטת בג"צ שנוגעת אליו להקלה מנגד בעונשו של אורי לופוליאנסקי בשל מחלתו - למרות חומרות העבירות שלו.

"פה אנחנו פושעים, באמריקה אנחנו צדיקים. גם אצלכם ואצל רבבות יהודים אנחנו ישרים והגונים, יותר מהם. מה שיהיה יהיה, נידבק בקדוש ברוך הוא. ביום ההילולא של משה רבינו ייקחו לבית הסוהר אדם שנתן תורה לעם ישראל, יחד עם משה רבנו ורבי שמעון בר יוחאי וכל הצדיקים. מי ינצח? התורה והקב"ה".

"אבל אף אחד לא ידבר כלום, כולנו נוריד את הראש" המשיך הרב. "כמה שפיכות דמים, כמה רצח אופי ואכזריות. זה מה שיש להם? לקחו רב ובועטים בו כל היום מכל כיוון. לא עשינו להם כלום - מה קרה להם? תנו לנו לחיות ולהמשיך עם הקהילה הקדושה שלנו". בהמשך, מתח הרב ביקורת על פרסומים לא אחראיים בתקשורת על משפחתו והזהיר מפני מותה של רעייתו הרבנית ח"ו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר