השרה איילת שקד והגר"ד לאו נגד שינוי התקנות לבחירת הדיינים

שרת המשפטים, איילת שקד, פנתה לרבנים הראשיים וביקשה כי ימנעו את אישור התקנת התקנות באשר למינוי דיינים. כעבור זמן קצר הורה הגר"ד לאו להסיר את התקנות מסדר היום (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרה"ר הגר"ד לאו והשרה איילת שקד (צילום: יונתן זינדל ואלכס קולומויסקי - פלאש 90)

שרת המשפטים, איילת שקד, פנתה לרבנים הראשיים לישראל וביקשה כי ימנעו את אישור התקנת התקנות של מועצת הרבנות הראשית באשר למינוי דיינים. כעבור זמן קצר הודיע הרה"ר הגר"ד לאו על הסרת הנושא מסדר היום.

לטענת השרה שקד, התקנות החדשות נועדו לסכל מועמדים ספציפיים טרם הידברות עם חברי הוועדה וקבלת החלטות בהסכמה רחבה.

"שינוי התקנות מהווה עקיפה של חוק הדיינים שעליו הופקדה הועדה לבחירת דיינים ומייתר את עבודת הוועדה כוועדה בוחרת ועצמאית", הוסיפה שרת המשפטים.

עוד נמסר כי "שרת המשפטים, יו"ר הוועדה לבחירת דיינים ורוב חברי הוועדה, לא יתנו ידם לפגיעה קשה בחופש הבחירה של הוועדה האמונה על בחירת דיינים מקצועיים לבית הדין הגדול".

כעבור זמן קצר נמסר מלשכתו של הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הגאון הרב דוד לאו כי הוא "הנחה את מזכירות מועצת הרבנות הראשית לישראל להסיר מסדר יומה של ישיבת מועצת הרבנות הראשית הצפוייה להתקיים היום את ההמלצות על שינוי התקנות לקבל כושר לכהן כדיין ביה"ד הרבני הגדול".

עוד נמסר כי "הרב הראשי הנחה את וועדת הרבנים להתכנס ולבחון שנית את המלצותיה בטרם יובאו ההחלטות לאישור המועצה".

יצויו כי בעוד כשנתיים צפוי הגר"ד לאו להיכנס לתפקיד נשיא בית הדין הגדול והגר"י יוסף ימלא את מקומו כנשיא מועצת הרבנות הראשית.

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", ועדה של רבנים מחברי מועצת הרבנות הראשית ממליצה כי נשיא בית הדין הרבני הגדול, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, יהיה בעל הסמכות היחידה לקבוע מי מהדיינים ראוי לכהן כדיין בבית הדין הגדול.

בוועדה שהוקמה חברים בין היתר הגאון רבי יהודה דרעי - אחיו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ומחותנו של הגר"י יוסף, והגאון רבי יצחק רלב"ג - חמיו של הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו.

לפי הדיווח באתר 'וואלה', הוועדה ממליצה כי כל דיין שירצה להתמודד לבית הדין הגדול יצטרך ותק של לפחות עשר שנים כדיין בבית הדין האזורי ובנוסף כהונה כאב בית דין רבני אזורי.

בנוסף, החלק הדרמטי בהמלצת הוועדה הוא שכל דיין יצטרך להצטייד בחוות דעת של נשיא בית הדין הרבני. כעת מכהן בתפקיד הראשל"צ הגר"י יוסף, ובעוד כשנתיים מי שאמור להיכנס לתפקיד הוא הרב הראשי הגר"ד לאו.

על פי חוק הדיינים, כל דיין שמכהן בתפקידו בבית הדין האזורי לפחות שלוש שנים, מקבל הסכמה אוטומטית להתמודד על תפקיד חבר בית הדין הגדול, אך הוועדה , כאמור, ממליצה להחמיר את התנאים הללו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר