דיווח כוזב

ביתר עילית: שלושה מלמדים מואשמים בהעלמת מאות אלפים

שלושה מחנכים בחיידר "תפארת התורה" בביתר עילית מואשמים בכתב אישום שהוגש לבית המשפט השלום בירושלים בהעלמת מאות אלפי שקלים ממשכורתם כשדיווחו רק על חלק מהסכום (אקטואליה)

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: שאטרסטוק)

שלושה מחנכים בחיידר "תפארת התורה" בעיר החרדית ביתר עילית מואשמים בכתב אישום שהוגש לבית המשפט השלום בירושלים בהעלמת מאות אלפי שקלים ממשכורתם.

השלושה, תושבי ביתר עילית, חשודים כי העלימות מאות אלפי שקלים מהמשכורות שקיבלו באמצעות פיצול המשכורת ודיווח כוזב לרשות המסים על הכנסותיהם.

את כתב האישום הגישו עוה"ד נופר פשרל סלע וברק מימון מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) בעקבות חקירה נרחבת ומאומצת של יחידת החקירות מס הכנסה ירושלים והדרום.

לפי כתב האישום, השלושה עבדו כמחנכים בתלמוד תורה 'תפארת התורה' השייך לעמותת 'וזאת הברכה', כאשר במשך שנים משכורותיהם של העובדים פוצלו לשתי המחאות או יותר, וזאת במטרה לרמות את רשות המסים המס ולהפחית את תשלומי המס הנוגעים לשכרם של עובדי העמותה.

העמותה שילמה לעובדיה משכורות שרק חלקן דווח לרשות המסים, כך שבפועל קיבלו משכורת גבוהה יותר מזו שדווחה. יתרת המשכורת שקיבלו ולא דווחה לרשות המסים, שולמה לעובדים בהמחאות שלעיתים היו על שם העובדים עצמם ולעיתים על שם אחרים, אותן הפקידו בחשבונות בנק או פדו בגמ"ח ביישוב.

הנאשם מ.ה. בן 45 עבד כמורה ב'תפארת התורה' במשך כ-11 שנים, אך היה רשום כשכיר בה רק במשך כחמש שנים. בשנים בהן כן היה רשום כעובד העמותה ומשכורתו דווחה לרשות המסים, היא דווחה בחסר: משכורתו החודשית עמדה על סך של בין 7,500 שקל ל-11,070 שקלים, אך לרשות המסים דווחה משכורת שבין 3,915 שקל לבין 4,000 שקלים. כתוצאה מהדיווח החלקי האמור, נוצר בין השנים 2002-2011 הפרש שכר לא מדווח בסך 1,009,431 שקלים.

הנאשמים א.ה. וא.ח.מ.ב. שניהם בני 40, דיווחו גם הם על משכורת הנמוכה בכחצי מזו שהרוויחו בפועל - בין 7,000 ל-8,000 שקלים בחודש ובכך העלימו במצטבר הכנסה של למעלה מחצי מיליון שקלים.

ההליך המשפטי כנגד העמותה ומעורבים נוספים, עודנו נמשך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר