שיעור באמונה

"אילולי החולי, הייתי קם ורוקד"; כך נפרד הרב יאשיהו פינטו מאלפי חסידיו

"אין אשמים, הכל מהקדוש ברוך הוא" אמר הרב יאשיהו פינטו לאלפי חסידיו בשיעור האחרון לפני כניסתו לכלא, תוך שהוא מפציר: "קבלו את הייסורים באהבה, אל תתעצבו לנוכח רצון השם. אילולי החולי, היינו קמים ורוקדים בשמחה גדולה". צפו בשידור חוזר (חרדים, בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב יאשיהו פינטו (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

כשהוא תשוש וחולה, מסר אתמול (חמישי) האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו את שיעורו השבועי הקבוע לתלמידיו וחסידיו בישיבת "שובה ישראל" באשדוד. הרב התייחס לכניסתו בשבוע הבא לכלא וניסה לעודד את רוחם של אלפי החסידים כשהוא אומר כי אילולי החולי היה "קם ורוקד בשמחה גדולה".

הרב פינטו התייחס לשנים הקשות שעברו על הקהילה ואמר כי "אין לשייך מאומה לשום אדם, הכל משמיים", תוך שהוא מביע תקווה כי התוצאה בעקבות הסבל שעוברת הקהילה תהיה "יותר תפילות, יותר חיזוק ויותר תורה, זו זכות גדולה".

הרב פינטו הורה לחסידיו להמשיך בפיתוחן של קהילות שובה ישראל בעולם, ו"להפוך את התקופה הזאת לטובה". בנוסף, הרב פינטו הדגיש בפני החסידים ש"לא לשנוא ולא להציק לאף יהודי, ולא לדון אף אדם - כי הכל בעצם משמיים בלבד, ואין אדם נוקף אצבע מלמטה...".

בהמשך דבריו ביקש הרב מחסידיו "לקבל את היסורים באהבה ובשמחה, ששום אדם לא יתעצב לנוכח רצון השם" והוסיף כי "השטן נלחם בנו בכל הכוח. אילולא החולי שאנחנו עוברים, טיפולים וניתוחים קשים, היינו עומדים ורוקדים בשמחה גדולה. היום אנחנו מוחלים לכולם".

בהתייחסות לעיוות הדין שעבר, לטענתו, אמר הרב פינטו כי "כל אכזריות שיכלו לעשות - עשו לנו. באמריקה אמרו לנו 'תישאר, אף אחד לא ייגע בכם פה. אנחנו לא מקבלים את מה שעשו לך בארץ'. בסוף חזרנו ובאנו, אין לנו אף טענות. גם אם הקדוש ברוך הוא רוצה לקחת את החיים שלנו - אנחנו דבוקים ומאמינים בו באמונה שלמה".

הרב הוסיף ואמר כי "כולם יודעים, ברור מאוד שאם לא היינו רוצים לבוא לארץ - לא היינו באים. תהיו בשמחה גדולה" ביקש, "זו הנחת שתתנו לנו. כל מה שהקדוש ברוך הוא עושה לנו בשבע שנים האחרונות זה ממנו בלבד. לחמנו בכול הכוח איפה ומה שצריך. אין אשמים, אין לא אשמים, הכול זה הקדוש ברוך הוא".

השיעור השבועי של הרב פינטו נמסר מידי שבוע בשנים האחרונות בהיכל ישיבת "שובה ישראל" באשדוד בהשתתפות חסידים רבים. בנוסף, הוא מועבר בשידור חי לקהילות שובה ישראל בחו"ל. חסידיו של הרב מציינים כי בתקופה האחרונה, למרות הטיפולים הקשים שעבר ותשישותו בעקבותיהם, הרב הקפיד להגיע לישיבה מידי שבוע ולמסור את השיעור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר