"אין היתר לאף אחד לעשות דין לעצמו"

הנהלת קהילת צאנז מגנה את תקיפת החשוד בגניבה

הרצל רוקח, בן 68, הותקף אמש על ידי עשרות תושבים בשכונת קרית צאנז בנתניה, לאחר שנחשד כמי שבא למקום על מנת לפרוץ לדירות. כעת, בהנהלת הקהילה מגנים את התקרית האלימה (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרצל רוקח בבית החולים, אמש (צילום: מתוך ynet)

הרצל רוקח, בן 68, הותקף אמש (שני) על ידי עשרות תושבים בשכונת קרית צאנז בנתניה, לאחר שנחשד כמי שבא למקום על מנת לפרוץ לדירות, כאשר לדבריו הגיע למקום כדי לקרוא מוני מים.

רוקח אושפז בבית החולים 'לניאדו' במצב בינוני וסיפר ל-ynet כי "זה היה לינץ'. ראיתי את המוות בעיניים. רק רציתי לאבד את ההכרה ולמות כדי שכל זה יהיה מאחוריי". המשטרה פתחה בחקירה אך טרם נעצרו חשודים.

בעקבות התקרית האלימה, פורסמו בלוחות המודעות בקריה החסידית מודעות מטעם הנהלת הקהילה, בהן נכתב כי "אין שום היתר לאף אחד מאיתנו לעשות דין לעצמו".

תחת הכותרת "קריאה דחופה וגילוי דעת", כותבים בהנהלת הקהילה כי "הנה כידוע בתקופה האחרונה פחד ובעתה אחזו בתושבי קרייתנו לנוכח גל הגניבות והפריצות לדירות הם באישון לילה והן לאור יום. המצב מחייב כמובן את הגורמים המשטרתיים העירוניים להגביר את הפיקוח בכל רחבי הקרייה וגם איתנו התושבים לערנות".

"במסגרת הערנות המוגברת יש להודיע בכל שעה לגורמים המוסמכים רשויות החוק והמשטרה על כל חשד שמתגלה קטן כגדול וגורמים אלו יודעים היטב איך לטפל בכך בצורה הנכונה ביותר", נכתב במודעות, "אין שום היתר לאף אחד מאיתנו לעשות דין לעצמו גם אם סבור מאן דהוא שחשדו אמיתי".

המודעה שפורסמה בקריית צאנז

בהמשך המודעה מתייחסים בהנהלת הקהילה לתקרית האלימה וכותבים כי "אשר על כן נחרדנו והזדעזענו עמוקות כי אמש היו כאלו שהיכו אדם חשוד ברחובה של עיר. בוודאי אלו קומץ שוליים ממחננו אבל בוודאי המעשה המחפיר שלהם מטיל כתם על הקריה כולה בפרט שאין עדיין הוכחה ברורה שהאיש המוכה אכן אשם במשהו".

"ברור ומוחלט כי אנו מתנערים ממעשים אלו וכל מי שידו בכך עליו לפנות ולבקש את סליחת ומחילת האיש, ללא קשר לחפותו או אשמתו במעשים המיוחסים לו", מבהירים בהנהלת הקהילה.

בסיום המודעה מוסיפים בהנהלה וכותבים כי "לנוכח המצב הבלתי נסבל של הגניבות, אין אנו מדירים שינה מעינינו, ואנו פועלים בדרכים שונות ומגוונות כדי למגר את התופעה. ומכן תצא קריאתנו באזהרה חמורה על דעת רבני ודייני קרייתנו, גם אם יימצא גנב בקלקלתו, יש לעכבו ולהזעיק את רשויות החוק והמשטרה אשר ממונים על כך. אין רשות לאף אחד מלבדם להכות או לגרום חבלות ח"ו לאיש, כל שכן כשהוא עדיין רק בגדר חשוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר