פאנל חינוכי

סגן השר משולם נהרי: "לצערי, אנחנו מרחקים את הקרובים"

סגן שר הפנים והפריפריה משולם נהרי אמר במהלך כנס חינוך למנהלים במלון 'כינר' כי "לצערי אנחנו מרחקים את הקרובים", וצין כי "צריך לבחור מחנך עם תחושת שליחות ולא מחנך בעל כורחו" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
משולם נהרי (דוברות הכנסת)

סגן שר הפנים והפריפריה משולם נהרי (ש"ס) אמר במהלך כנס חינוך למנהלים במלון 'כינר' כי "צריך לבחור מחנך עם תחושת שליחות ולא מחנך בעל כורחו".

בפאנל בהשתתפות נהרי עסקו הצדדים בנושא מסגרות אלטרנטיביות לישיבות קטנות כצעד מונע נשירה, בעד ונגד.

במהלך הדיון השיב סגן השר נהרי לשאלות המנהלים בסוגיית ההתמודדות ודרכי הטיפול בתופעה ואמר כי "מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל תמיד היה אומר 'בני תורה ידאגו לרוחניות של הילדים שלהם אבל כל השאר אין מי שידאג להם'".

לדבריו: "אחרי שנים שקרבנו את הרחוקים, לצערי נוצר מצב היום שאנחנו מרחקים את הקרובים. בסוף הכל קם ונופל בבחירת המחנך, צריך לבחור מחנך כזה שיתן את הלב והנשמה ולא אחד כזה שנקלע לעסוק בחינוך כי אין לו משהו יותר טוב לעשות".

"הילדים הנושרים שאני פגשתי", סיפר נהרי, "אמרו לי מעולם לא שאלו או שיתפו אותנו בשאלה מה אנחנו רוצים, לאן אנו שואפים להגיע ומהן התחושות שלנו, תמיד אמרו לנו מה לרצות ואיך להרגיש".

לדבריו: "במשך השנים פתחנו מגוון מסגרות לנוער הזה, חדרי מיון של ממש שקולטות את הילדים. מאז שהתחלתי לטפל בנושא זכיתי לשיתוף פעולה מלא מנציגי כלל מפלגות השלטון גם משר האוצר לשעבר, יאיר לפיד שהבין את הצורך וצו השעה".

סגן השר סיפר למנהלים: "הגאון הרב בעדני שלח אותי למשרד הרווחה בין היתר, לדאוג ולהשלים את הטיפול בנוער בסיכון, לבנות מודלים מקצועיים לטיפול בבעיות אלו ולבסס את המסגרות שמסייעות לנוער זה".

בסיום דבריו אמר: "גם היום בתפקידי במשרד הפנים אני ממשיך ללוות את כל הפרוייקטים מול משרד הרווחה ואני מזמין אתכם לפנות אלי בכל שאלה ובעיה בנושא זה כדי שנוכל ביחד לקדם וליישם את הדברים בעזרת הכלים העומדים לרשותנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר