"הוראה מרושעת"

באיגוד הת"תים זועמים: "מתערבים בטיולים לילדי החיידרים"

באיגוד הת"תים שיגרו מכתב למנהלים נגד ההתערבות החדשה בטיולים חיידרים, בדמות דרישה לקורס השתלמות למורים • ומדוע חתימתם של שניים מראשי האיגוד נעדרה מהמכתב? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ילדים בטיול. אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

באיגוד מנהלי הת"תים שיגרו מכתב חריף אל מנהלי החיידרים בו הם קובלים על כך שמשרד החינוך החל להתערב גם בנושא הטיולים לילדי תלמודי התורה וקוראים להם שלא לשתף פעולה ולא להיכנע לאיומים.

במכתב כותבים ראשי האיגוד כי מלבד המלחמה על העצמאות החינוכית והפדגוגית יש בתקופה האחרונה גם מלחמה על הטיולים כאשר משרד החינוך דורש שהמחנכים יעברו קורסים בידיעת הארץ.

"מזה כמה חודשים - אנו עוסקים בנושא התנהלות הת"תים מול משרד החינוך בעניינים: הפדגוגיים, הרוחניים והכלכליים. נהלים שונים עם התנהלות שונה ועם גזירות שונות ומשונות", מספרים באיגוד למנהלים ומתארים את נושא הטיולים כשלדבריהם "מטעם 'משרד החינוך מינהל חברה ונוער אגף של"ח וידיעת הארץ - מחוז חרדי', הודיעו להנהלות הת"תים שעל כל ת"ת לשלוח נציג להשתלמות בנושא טיולים. המדובר הוא בקורס בן 60 שעות ולדברי משרד החינוך: 'מוסד שלא ישלח נציג יחסם במערכת ולא יתאפשר לו לקבל אישורים ולקיים טיולים'".

"אין לזה הגדרה אחרת מלבד שערוריה וחוצפה", זועמים באיגוד. "לו היה מדובר בקורס בו יונחו האחראים בנהלי בטיחות בטיולים ניחא, אלא שמדובר בקורס בן 60 שעות שבו אנו אמורים ללמוד איך להנחיל לתלמידים את 'אהבת הארץ והמולדת' ואיך להפוך את הטיולים לחלק בלתי נפרד ממערך הלימודים שלנו. שוב חינוך מחדש והרבצת ציונות ואהבת המולדת על הדרך".

באיגוד מוסיפים וכותבים כי "עלינו להבהיר לכל הנוגעים בדבר באופן ברור, שטיולים בת"תים - מטרתם הבלעדית היא לאוורר מעט את הילדים הטהורים - תשב"ר, הלומדים במשך שנת הלימודים כולה במתכונת של יום לימודים ארוך. בבחינת: 'קווי ד' יחליפו כח', וממילא, אף ת"ת המכבד עצמו לא יעביר לתלמידיו אפילו לא אות ומילה אחת ממה שהועבר בקורס חסר התועלת הנ"ל".

המכתב של ראשי האיגוד
המכתב הראשון שנשלח

באיגוד גם קובלים על כך שלעומת המוסדות מוכר שאינו רשמי וברשתות המורים שיוצאים לקורסים מקבלים על כך גמולים הרי שבת"תים הפטורים "אין שום תגמול כספי, לא למלמדים ולא להנהלה", ובנוסף, "ההנהלה עוד נאלצת לשלם למשתלם ולממלא המקום שלו בכיתה על 60 שעות מלויי מקום. הנזק הכספי הוא מזערי לעומת הנזק הרוחני שנגרם לכתות, שעקב העדרות המלמדים הקבועים, והבאת ממלאי מקום מבחוץ, נפגמת בהן באופן משמעותי איכות הלימודים".

"אי לכך", כותבים ראשי האיגוד, "ישבנו לפגישה עם מינהל חברה ונוער אגף של"ח וסיכמנו את הדברים ברוח הנ"ל, שכיון שהמסגרת שלהם לא מתאימה לנו, יצטרכו לעשות דבר חדש שיתאים לציבור החרדי. למרות הפגישה והסיכומים קם לו פקיד ולמרות הסיכומים עשה דין לעצמו ושלח את המכתב בצירוף איום ש'יחסום אישורים לטיולים למי שלא ישתלם כנ"ל'. חברים יקרים, ממתי אנחנו הולכים להשתלמויות שלהם בתכנים פדגוגים???!!!".

"בל נשכח שהוראת ועדת הרבנים מאז ומעולם נגד ההשתלמויות בעינה עומדת, ואם אנו מחנכים את תלמידינו לציות לדעת גדולים, אנו צריכים לשמש דוגמא אישית לכך", מוסיפים ראשי האיגוד וקובעים כי "אם כ-ו-ל-נ-ו, ללא יוצא מהכלל, נסרב בתקיפות ונבהיר לאותם פקידים שאנו לא ילידים אינדיאנים והם לא אדוני הארץ, ואף אחד לא ירקוד לפני הפריץ, או אז תראו כי ההוראה המרושעת, המטופשת וחסרת התועלת הזו בס"ד תתבטל ".

"בנוסף לזאת", טוענים ראשי האיגוד, "הח"כים שלנו יוכלו לפעול בתקיפות רק אם אף אחד לא ישתף פעולה ובאמת יחסמו את כ-ו-ל-ם לטיולים באופן גורף אז יכולים הח"כים לבוא ולהרעיד את הקואליציה, באופן שלא רק שהוראה אכזרית וחסרת הגיון זו תתבטל, אלא להבא יחשוב כל צר ומשטין פעמיים לפני הנחתות דרקוניות כאלו ואחרות".

בסיום הם כותבים: "אנו פונים אליכם חברים בתחינה, אנא, אנא אף אחד שלא ילך לקורס המטופש והמיותר הנ"ל, ומי שכבר נרשם שיבטל את השתתפותו, רק ביחד יקבלו את דברינו ברצינות ורק ביחד נוכל לכל הגזירות בהמשך".

על המכתב חתומים: הרב אליהו פרידלנדר, הרב אברהם שלום פינזל, הרב אורי סופר והרב מאיר וויסמן.

המכתב השני שהוצא עם כל החתימות

יצויין כי מהמכתב הנחרץ נעדרים חתימותיהם של חלק מראשי האיגוד, בהם הרב שלמה ברילנט והרב יעקב רוזנשטיין, לטענת חלקם רק במקרה הם לא חתמו בעוד אחרים טוענים כי צריך לשאול את מי שהחתים.

עם זאת, גורמים המעורים בנושא אומרים ל"כיכר השבת" כי בדיוק מאותה סיבה המוזכרת במכתב של חוסר הלכידות הפנימית והאחדות בשיתוף הפעולה במאבקים, נמנעו חלק מראשי האיגוד לחתום.

לדבריהם: "לשניים נודע כי חלק מראשי האיגוד עשו דין לעצמם ובניגוד לעמדת גדולי ישראל שהורו שלא לשתף פעולה עם המחוז החרדי במשרד החינוך הרי שחלק מהחברים בחרו להיפגש עם המנהל החדש ולנסות ליצור שיתוף פעולה".

עם זאת לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" יצא מכתב חדש עם חתימותיהם של כל ראשי האיגוד.

יצוין כי מחר תערך ישיבת סיעה של 'יהדות התורה' בהשתתפות ראשי איגוד הת"תים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר