פרסום ראשון

ניצחון לראשון לציון: משה דגן הוא המועמד למנכ"ל הרבנות

הוועדה לאיתור מנכ"ל הרבנות החליטה כי המועמד לתפקיד הוא משה דגן, שזוכה לתמיכת הראשון לציון הגר"י יוסף. אם מינוי דגן לא יצלח, ימונה לתפקיד מנכ"ל המועצה הדתית בי-ם יהושע ישי (חרדים,בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ט באדר א' תשע"ו | 09.03.16
הרבנים הראשיים, במרכז: דגן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 וזק"א תל אביב)

קרב ברבנות הראשית: אחרי חודשים ארוכים של דיונים, התלבטויות, מחלוקות ואי הסכמות, התכנסה הערב (רביעי) הוועדה לאיתור מנכ"ל הרבנות המורכבת מנציגי הרבנים הראשיים, נציגי המשרד לשירותי דת ונציבות שירות המדינה ואישרה את מועמדותו של משה דגן לתפקיד. דגן זוכה לתמיכת הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף, אך הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו מתנגד לבחירתו. אם מינויו של דגן לא ייצא אל הפועל בעקבות ההתנגדויות, ימונה לתפקיד יהושע ישי, יו"ר המועצה הדתית בירושלים.

הרב הראשי ונשיא מועצת הרבנות הגאון רבי דוד לאו מתנגד למינוי דגן ואף פועל למנוע אותו. בסביבת הרב לאו טוענים כי יושב ראש ש"ס השר אריה דרעי פעל ללא תיאום עם הרב וכי מדובר בדבר "חסר תקדים שממנים מנכ"ל בלי הסכמה של הרב הראשי, מעולם לא היה דבר כזה, אפילו סגן השר בן דהן לא העז למנות מנכ"ל בלי הסכמה".

ל"כיכר השבת" נודע עוד כי מביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן העבירו הצהריים מסר ליו"ר ש"ס אריה דרעי כי ראש הישיבה מתנגד למינויו של ז'ילבר כהן, המועמד שזוכה לתמיכת הגר"ד לאו.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני פנה לדרעי וביקש ממנו שלא למנות מועמד שלא מוסכם על הרב לאו "בכפיה ובניגוד לדעת הרב הראשי" כלשון גפני לדרעי. אך מנגד, הראשל"צ הגר"י יוסף, השוהה בלונדון, שוחח בטלפון עם חברי הוועדה ואמר להם: "משה דגן הוא המועמד שלי, בן תורה ואיש מקצוע, אסור להשאיר את הרבנות בלי מנכ"ל".

גורמים בסביבת הגר"ד לאו מסרו בתגובה לתקשורת: "חבל שהשר דרעי ואנשיו מנסים לסכסך בין הרבנים הראשיים, הדבר לא יקרה. מינוי מנכ"ל צריך להיעשות באופן מוסכם ולא בכפיה חד צדדית".

גורם בכיר בש"ס אומר כי דרעי לא מכיר את המנכ"ל המיועד ומעולם לא פגש אותו. גורמים בש"ס אמרו ל"כיכר השבת" כי "סמנכ"ל משרד הדתות משה דגן משמש שנים רבות בתפקידי ניהול בכירים בשירות המדינה והוצע לתפקיד מנכ"ל הרבנות ע"י יו"ר ועדת האיתור מנכ"ל המשרד לשירותי דת מר עודד פלוס. דגן נהנה מהערכה מקצועית רבה ולצד תמיכת חברי הועדה זכה גם לתמיכת הראשון לציון והרה"ר לישראל הגאון הרב יצחק יוסף ובטרם בחירתו נפגש מספר פעמים גם עם הרב הראשי הרב דוד לאו".

דגן מונה בשנת 2012 לתפקיד סמנכ"ל בכיר במשרד לשירותי דת, עוד בימיו של יו"ר ש"ס דאז אלי ישי ושר הדתות דאז יעקב מרגי. הוא המשיך בתפקידו גם בימיו של אלי בן דהן וכעת עם השר דוד אזולאי. כעת הוא אחראי על הנושאים המרכזיים במשרד הדתות. ביניהם, כשרות, נישואין, קבורה ומבני דת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר