אחרי עשרות שנות פעילות

בית אבות נסגר: "קשישים הפסיקו לאכול, זו ממש סכנת מוות"

בית האבות החרדי הוותיק "שיבה טובה" בי-ם הודיע לכמאה הקשישים ששוהים בו על סגירתו, זאת מאחר והוא לא עומד בתקני משרד הבריאות. עובד בבית האבות: "הקשישים נכנסו לדיכאון" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לאחר למעלה משלושים שנה בהן פעל בית האבות החרדי (בית חולים סיעודי) 'שיבה טובה' ברחוב אהרון פישל בשכונת הבוכרים בירושלים, ואיכלס אלפי מבוגרים, בימים האחרונים קיבלו בני משפחותיהם הודעה כי בית האבות ייסגר ועליהם למצוא ליקיריהם מוסד חדש תוך חודשיים. כך נודע ל"כיכר השבת". במקום מאוכלסים בימים אלו כמאה קשישים.

לאחרונה, ביקש משרד הבריאות ממספר רב של בתי אבות ברחבי הארץ לעמוד בתקן "פרוגמה 2016", שכולל שיפוצים בעלויות גבוהות. בבית האבות מספרים כי העלות של התקן תהיה בסביבות ה-20 מיליון שקלים, דרישה בה הם לא יכולים לעמוד, מה שגורם להם לסגור את שערי בית האבות.

בעקבות ההחלטה, כמאה זקנים יצטרכו למצוא בתוך חודשיים מקום חדש אליו יצטרכו להתרגל. בנוסף, למעלה משמונים עובדים יפוטרו.

בית האבות (גוגל מפות)

אחד מהעובדים בבית האבות החרדי סיפר ל"כיכר השבת": "זה נפל עלינו בבום. הזקנים בדיכאון, יש כאן אנשים מבוגרים שנמצאים פה שנים רבות. הם התרגלו לחברה ולסביבה, ופתאום צריכים להתחיל הכל מחדש, הם בדיכאון, לא רוצים לאכול, יש כאן ממש סכנת מוות לאנשים היקרים האלו".

משפחות הדיירים קיבלו מכתב ממנכ"ל 'שיבה טובה' יצחק וייס שכתב להם: "בכאב ובצער הנני להודיעכם כי הנהלת מוסדנו קיבלה החלטה להפסיק פעילותו של המוסד כמוסד סיעודי-גריאטרי". במכתב מסביר המנכ"ל כי "עקב דרישות משרד הבריאות לחייב את כל המוסדות לעמוד בקריטריונים של פרוגמה 2016, המתייחס בעיקר להתאמת המבנים לסטנדרטים החדשים".

אנשי הנהלת בית האבות נפגשו ביממה האחרונה עם צוות לשכתו של שר הבריאות יעקב ליצמן בניסיון להגיע להבנות ולהסיר את הדרישה לתקנים החדשים, אך ספק גדול אם המהלך יצלח.

המכתב שנשלח למשפחות הקשישים (כיכר השבת)

מנכ"ל בית האבות 'שיבה טובה' יצחק ויס אמר בשיחה עם "כיכר השבת": "כרגע זה אומר שבית האבות יסגר בסוף חודש מאי. יש דרישה של פרוגמה 2016, מעמידים תנאים ברמת המבנים, אנחנו לא יכולים לעמוד בזה".

לדבריו: "אני מבין את המצוקה של הדיירים, ליבי אתם, ליבי עם שמונים העובדים, אבל אני לא הקובע, מי שצריך לתת את המענה זה משרד הבריאות, הוא התחייב להעניק פתרון, אנחנו פה שחקני משנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר