בשם הדת

סערה בבאר-שבע: ש"ס וראש-העיר נאבקים

ישראל חדד ואיציק אמור, אלו שני האישים המתחרים על תפקיד יושב ראש המועצה הדתית בבאר-שבע. העסקונה בעיר סוערת בעקבות ה´מהלך המבריק´ שביצע ראש-העיר שהעביר את חברי המועצה החדשים. מרגי לא נכנע: ימנה ממונה במועצה הדתית וישקול המלצת ראש העיר בדבר חברי המועצה (בארץ)

חיים ספרן | כיכר השבת |

באר שבע סוערת, מי יהיה יושב ראש המועצה הדתית הבא? אין מדובר על וויכוח סתמי אלא על "כיפוף ידיים" פוליטי בין ראש העיר רוביק דנילוביץ ומקורביו מצד אחד לבין סיעת ש"ס וראשיה מצד שני.

כל אחד מן הצדדים מצדד במועמד אחר. דנילוביץ רוצה לראות את היו"ר הנוכחי איציק אמור ממשיך בתפקידו ואילו ראשי ש"ס רוצים לראות את ישראל חדד, יושב ראש וועד העובדים של המועצה מחליף את אמור בתפקידו.

במהלך מבריק מצידו של ראש העיר העביר דנילוביץ, כך על פי מקורות בעיריית באר שבע, התקבלה החלטה בישיבת מועצת העיר האחרונה בדבר זהותם של חברי המועצה הדתית החדשים. בהחלטה שכנע דנילוביץ את חברי ש"ס המקומית בבאר שבע ובראשם עופר קראדי לתמוך בשמונת המועמדים של מפלגות הקואליציה ושל שר הדתות במקשה אחת.

כאמור, מדובר במהלך שבמידה ויתממש יבטיח למעשה את בחירת מועמד ראש העיר לתפקיד בגלל הרוב האוטומטי בקרב חברי המועצה הדתית הנוכחים. ביכולתו של השר מרגי לטרפד את המהלך על ידי החלטה על ממונה מטעמו וליבון הדברים אולם הוא עלול להסתכן בעתירה לבית משפט מצידו של רוביק בטענה כי חברי המועצה הדתית אושרו בהליך חוקי ובתמיכת כל מפלגות הבית.

חבר מועצת העיר ויו”ר ש”ס בבאר שבע עופר קראדי אמר בשיחה ל'כיכר השבת', "בסופו של יום להערכתי העניינים יסתדרו. אנחנו נשב ונתדיין והשר ייתן את דברו ויגיד למה הוא רוצה ממונה ונגיע יחד להסכמות".

יועץ התקשורת של שר הדתות אלון נוריאל אומר בתגובה, "השר וראש העיר עומדים בקשר רציף. השר צפוי למנות ממונה למועצה ולשקול את ארבעת חברי המועצה שהומלצו לו על ידי ראש העיר. במידה ולא תיהיה הסכמה זכות ההכרעה תינתן באופן זמני על פי חוק בידיו של מזכיר המועצה כך שהפעילות החיונית של המועצה הדתית בבאר שבע לא תיפגע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר