האזינו

הרב גרוסמן מספר על התנאים של הרב ברלנד

הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, שביקר בימים האחרונים את הרב אליעזר ברלנד הנתון במעצר בדרום אפריקה, סיפר על השהות לצדו של מנהיג שובו בנים בראיון לקו החדשות של הקהילה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות קו המידע שובו בנים 025875777. תמונה ראשית: פלאש 90)

הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, שביקר בימים האחרונים את הרב אליעזר ברלנד הנתון במעצר בדרום אפריקה, סיפר כל השהות לצדו של מנהיג שובו בנים בראיון לקו החדשות של הקהילה.

"אני עזבתי את ארץ ישראל מיד למחרת חג הפסח ביחד עם הנכד של הרב, הרב חיים רייכר שביקש ודיבר איתי ואנחנו עוד עשינו פעולה לפני החג להכניס לרב את המצות, זה היה מבצע גדול עוד לפני החג. אחרי זה החלטנו לנסוע ביחד עם יובל המסור לרב".

"ביום שני עד הרגע הזה דקה לא נחנו הכל בכדי לעזור לרב, להקל עליו גם לטווח הארוך וגם לטווח הקצר. אתמול ראיתי את הרב, הוא היה במצב בעייתי כי הביאו אותו בבוקר לבית המשפט בלי שום סיבה, לא היה משפט. טעות או לא טעות לקחו אותו מ-7 וחצי בבוקר והחזירו אותו ב-7 וחצי בערב. אני מבין שנתן בנסון שהוא באמת מסור בלב ונפש לרב סיפר כבר על זה ואז היתה לי ההזדמנות להיכנס לרב שמה לבור למטה".

"הוא ראה אותי והיתה שמחה שאי אפשר לתאר. היום הייתי אצל הרב שעתיים אי אפשר לתאר מה שהיה שמה בבכי ובשמחה למדנו ביחד את המאמר בתניא להשכילך בינה שמדבר על כך שאין רע יורד מהקבה שמחייה אותנו בכל רגע ורגע. אנחנו נבראים מחדש בכל רגע יש מאין והוא מחייה אותנו ונמצא איתנו וממנו לא יורד רע וממילא זה החיזוק שצריך להתחזק וזו הנקודה המרכזית שלמדתי עם הרב ביחד".

"צריך לדעת שהרב צריך ישועה גדולה. חייבים להוציא אותו. יומיים הוא לא אכל, לא רצו להכניס לו אוכל וברוך השם הצלחתי היום הלכתי למנהל הכלא הפכתי את העולם ונתתי לאב את האוכל ביד. אבל זו בעייה יומיומית הנושא הזה של האוכל ועצם זה שהרב נמצא בבור זה פחד פחדים. זה מזכיר את יוסף הצדיק בבור ואנחנו צריכים לעשות את הכל בכדי להוציא את הרב מהבור הזה כדי שהוא יוכל להגדיל תורה ולהאדירה".

"הביקור כאן היה חיזוק גדול וברוך השם עשינו סדר גם עם הרב הראשי של דרום אפריקה. ישבנו 3 שעות וליבנו יחד כת העניין ובעזרת השם סידרנו את זה על הצד הטוב ביותר גם עם הרבה עוד ועסקנים לגייס את כולם למטרה אחת להוציא את הרב מהבור ושיוכל בעזרת השם באריכות ימים ושנים טובות להמשיך ולהגדיל תורה. אני לא יכול להיכנס לפרטים מה התוכניות ומה עושים אתם מבינים לבד שאי אפשר ולא טוב לדבר על זה אבל דבר אחד הרב ביקש לחזק את כל הציבור והוא אמר לי שכשהוא שומע שלומדים ומתפללים ומתחזקים באמונה שלימה שהכל יסתדר".

"זה נותן לו את הכוח והחיות להמשיך אהל כשהוא שומע שיש צעירים שבגלל מה שקרה איתו הם ככה נכנסים לספיקות ויש פירוק אז זה הורס אותו. אם אנחנו אוהבים את הרב הדבר היחידי שעלינו לעשות זה להתחזק בתפילה בלימוד תורה ובאמונת צדיקים. אני מקווה שנמשיך לעשות ולפעול למענו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר