סיום חובק עולם במשנה ברורה • גלריה

מארה"ב, ועד בריטניה, ממודיעין עלית, פריז ודרום אפריקה, בני ברק, והולנד, נערכים מעמדים תורניים לרגל סיום החלק הראשון של ה'משנה ברורה', במסגרת 'הדף היומי בהלכה' • גלריה (חרדים)

הסיום בתולדות אברהם יצחק (באדיבות המצלם)

בכל רחבי תבל מתקיימים בימים אלו כינוסים מרכזיים לציון סיום חלק א' ב"משנה ברורה" במסגרת לימוד הדף היומי בהלכה. בארה"ב, ובבריטניה, בדרום אפריקה, צרפת, הולנד ובערים רבות בארץ נערכו כינוסים שאורגנו ע"י "דרשו".

בבריטניה, לבשה הקהילה התורנית חג, ומאות תלמידי חכמים, אברכים ובעלי בתים, הגיעו מלונדון ומנצ'סטר להשתתף בסיום ומעמד החיזוק שנערך במרכז בעוויק, גייטסהד, במעמד רבני העיר.

אורח הכבוד, הגאון רבי אהרן לופיאנסקי אמר כי מאז חורבן בית המקדש, נאמר כי 'אין להקב"ה בעולמו אלא ד' אמות של הלכה', מציאותו של הקב"ה היא בהלכה. המילה "הלכה" מלשון הליכה, ולכן, קיום מצוות התורה הק', בכל דקדוקיה ולפי ההלכה, חשובה לאין ערוך לחיזוק הקשר של אחד ואחד מאיתנו עם בורא העולם.

כינוסים נוספים התקיימו בפסייק בניו ג'רזי בארה"ב במעמד הרבנים המקומיים. הגאון רבי ירוחם אולשין הרחיב אודות החשיבות בלימוד הדף היומי ב"הלכה" כאבן יסוד לכל בית של תורה בחיינו.

גם בדרום אפריקה, ובריכוזים יהודיים נוספים ברחבי העולם התקיימו כנוסי חיזוק והתעוררות לעידוד לומדי ההלכה.

בצרפת התקיימו מספר כינוסים ובראשם בפריז. מנהל 'דרשו' בצרפת, הרה"ג נפתלי לוי, ציין כי "המעמד שהתקיים השבוע עורר מחדש את הרגשות העזים, את ההתלהבות האדירה שסחפה את כל יהודי צרפת, שרבים מהם הצטרפו ללימוד הדף היומי בהלכה. אנשים יצאו מכאן מחוזקים עם כוחות רעננים ומשנה מרץ להמשיך במלאכת הקודש, ולהפיץ את אור ההלכה".

גם בארץ התקיימו כינוסים מרכזיים, במודיעין עלית התכנסו למעלה מ-1,500 תושבים המשתתפים בכ-90 שיעורים יומיומיים ברחבי העיר.

הגאון רבי יוסף יקותיאל אפרתי, ראש בית המדרש להלכה בהתיישבות הביא בשם מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל על חשיבות לימוד ההלכה היומית, וציין את ההיכרות העמוקה שהייתה למרן זצ"ל עם "דרשו" והתכניות הרבות שמפעילות ברחבי העולם לחיזוק לימוד התורה וההלכה.

לאחר מכן נשמעו דבריו של הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן גאב"ד מערב בני ברק שהביא את דברי הגמרא על כרם ביבנה שהיו יושבים התלמידים שורות שורות כמו כרם הנטוע וככה לומדים, 'דרשו'שהיא הישיבה הגדולה ביותר, רבבות תלמידים עוסקים בהלכה בעיון בבקיאות, זה מעיד על האכסניה הנפלאה שהיא זכתה להיות, הגדולה ביותר בעולם.

הגרש"א שטרן העלה את דמות דיוקנו של מורו ורבו מרן בעל שבט הלוי הגר"ש וואזנר זצ"ל אשר היה גדול הפוסקים בדורנו וכמה שתמך ועודד את לימוד ההלכה, "איבדנו את עטרת ראשנו מרן בעל שבט הלוי אך המורשת שלו חקוקה גם בספרים ובהמשך לימוד הדף היומי בהלכה".

נשיא מפעל 'דרשו' העולמי הרב דוד הופשטטר, תיאר בדבריו את השמחה הגדולה לראות בכל קצוי תבל ממונסי ועד יוהנסבורג את רבבות לומדי ההלכה בתכנית הדף היומי בהלכה במחזור השני, "אין ספק שלימוד כזה גדול ונרחב המקיף את כל היהדות בכל רחבי העולם, הרי שהוא חיזוק גדול גם לנושא לימוד ההלכה והבקיאות בתורהוכן בחיזוק עניין בין אדם לחברו החשוב כל כך בימים אלו".

כמו כן במעמד נוסף ציינו בבית המדרש של כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, וכן בבית המדרש 'קהל עדת ירושלים' - 'מתמידים', בראשות רב הקהילה הגאון רבי לייב מינצברג, את סיום חלק א' בדף היומי בהלכה.

תולדות אברהם יצחק
תולדות אברהם יצחק
תולדות אברהם יצחק
תולדות אברהם יצחק
מודיעין עילית
מודיעין עילית
מודיעין עילית
מודיעין עילית
המתמידים
המתמידים
המתמידים
המתמידים
המתמידים
גדולי ישראל בארה"ב
גדולי ישראל בארה"ב
גדולי ישראל בארה"ב
גדולי ישראל בארה"ב
גייטסהד
גייטסהד
גייטסהד
גייטסהד
דרום אפריקה
דרום אפריקה
דרום אפריקה
דרום אפריקה
דרום אפריקה
דרום אפריקה
דרום אפריקה
דרום אפריקה
הולנד
ניו ג'רזי
ניו ג'רזי
ניו ג'רזי
ניו ג'רזי
ניו ג'רזי
פריז
פריז
פריז
פריז
גרנובל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר