משבר פוליטי-עדתי

ארבעה סגני ראשי ערים מש"ס לבג"ץ: להקפיא את מינוי סדן

אוריאל בוסו, צביקה כהן, נהורי לחיאני וצוריאל קריספל, עתרו לבג"ץ בדרישה להקפיא מיידית את מינוי רמי סדן ליו"ר דירקטוריון ערוץ 10. ומדוע ח"כי ש"ס התייצבו במליאה למרות המשבר? (חרדים בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: Emil Salman/POOL)

סערת הגזענות: ארבעה סגני ראשי ערים מטעם ש"ס, הגישו לפני שעה קלה (רביעי) עתירה דחופה לבג"ץ בדרישה להקפיא לאלתר את מינויו של רמי סדן ליו"ר דירקטוריון ערוץ 10 על רקע פרסום התבטאויותיו.

העותרים הם אריאל בוסו, סגן ראש העיר פתח תקווה, נהורי לחיאני, סגן ראש העיר צפת, צביקה כהן, סגן ראש העיר ירושלים וצוריאל ויקטור קריספל, סגן ראש העיר אלעד.

בעתירה שהוגשה על ידי המומחה לזכויות אדם ומשפט מנהלי עו"ד אורי קידר, נטען כי "לא יעלה על הדעת כי מי שמינויו מוסדר בחוק הרשות השניה ותפקידו נושא אופי ציבורי כה מובהק, משמעותי ומרחיק לכת, אשר אחראי באופן ישיר על הכתבת סדר היום הציבורי במדינת ישראל, מגלה כבר במעמד ההתמודדות לתפקיד דעות חשוכות וסדורות המדירות מהשיח הציבורי ציבור שלם, והכל בנימת זלזול שלא נשמעה במחוזותינו זה זמן רב".

עוד נטען בעתירה שהוגשה לפני זמן קצר, כי "מר סדן נבחר לתפקיד בקולות נציגי בעל השליטה בלבד, אשר מעלו לכאורה בתפקידם וקיימו, כך מסתבר, את הוראות בעל השליטה המושך בחוטים".

בעתירה, התייחסו עו"ד קידר ועו"ד כהנא ממשרד כבירי-נבו-קידר לסתירות בין גרסת סדן לדברים שנאמרו, לבין גרסת העובדים שנכחו במקום, לרבות גרסת מנכ"ל חברת החדשות גולן יוכפז.

"כאשר קיימות סתירות בין גרסתו של מר סדן לבין גרסת העובדים שנכחו במקום, מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על הקפאת מינויו של מר סדן לתפקיד יו"ר חברת החדשות, וזאת עד להשלמת הבירור העובדתי הנדרש, באופן שיאפשר לעובדים להציג את עדותם לדברים שנאמרו על ידי יו"ר הדירקטוריון הנבחר ללא חשש שיאבדו בשל כך את מקום עבודתם", דורשים הסגנים.

בנוסף התבקש בג"ץ להורות בצו על חשיפת פרוטוקול הישיבה וההקלטה שנערכה במהלך הישיבה.

בתוך כך, בשעות הצהרים, שעה קלה לאחר סיום ישיבת סיעת ש"ס וההודעה על המשך המשבר והחרמת ההצבעות של הקואליציה, התייצבו ח"כי ש"ס והיו"ר דרעי במליאת הכנסת.

עד מהרה התברר כי הח"כים באו להצביע נגד חוק הגיוס של ח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד', המבקש לאפשר לכל רבני הערים לגייר. בעקבות השתתפותם בהצבעה, החוק נפל, ברוב של 49 נגד לעומת 39 תומכים.

הבוקר, כינס יו"ר ש"ס אריה דרעי את ח"כ התנועה לישיבה מיוחדת לדון במשבר בעקבות ההתבטאויות המיוחסות לרמי סדן, יו"ר 'חדשות 10' החדש, נגד ש"ס והעומד בראשה.

בתום ישיבת הסיעה, הודיעה ש"ס בהודעה מיוחדת כי המשבר נמשך וכי היא דוחה את תוצאות הבדיקה של הרשות השנייה, שטענה כי הדברים לא נאמרו על ידי סדן. בנוסף, שבה הסיעה על דרישתה לפטר מיידית את סדן והבהירה כי חברי סיעת ש"ס לא ישתתפו בישיבות הכנסת ובהצבעות.

בסיום ההודעה נמסר כי חברי סיעת ש"ס יופיעו היום בפני חברי מועצת חכמי התורה ויקבלו הנחיות לגבי ההמשך.

סדן, הכחיש אתמול שוב ושוב את האמירות המיוחסות לו. ב'הארץ' דווח אתמול כי הוא אמר "בואו נודה על האמת, אני כמוכם, באליטה, שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי", צוטט סדן ב'הארץ'. "אבל אנחנו, כאליטה, צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ, לפנות לקהל של ש"ס, למסעודה משדרות".

בשיחה עם "כיכר השבת", אתמול, הכחיש זאת סדן ואמר כי "לא היו דברים מעולם, מנסים לסכסך בין הדוסים. הציטוטים המיוחסים שקריים. מודאגים מהמינוי ומנסים לסכסך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר