המהלך שהפתיע את המחנכים

חוששים מ"הפלג הירושלמי"? מכתבי פיטורין למחנכים בחיידר

מחנכי ומורי תלמוד התורה הירושלמי הוותיק "חכמת שלמה" קיבלו מכתבי פיטורים קולקטיביים. גורם הקשור למוסד העריך כי הדבר קשור לפתיחת חיידרים של הפלג בעיר, מנהל המוסד מכחיש (חרדים)

אילוסטרציה (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

המתח הליטאי מגיע לתלמודי התורה: מחנכים ומורים בתלמוד תורה הליטאי הוותיק "חכמת שלמה" בירושלים שמנהל הרב אברהם פינזל, הופתעו לקבל בשבוע האחרון מכתבי פיטורין. כשהחלו לברר אצל חבריהם למוסד, גילו אנשי הצוות שמדובר במכתב פיטורים קולקטיבי שניתן לכל עובדי החיידר.

"חכמת שלמה" נחשב לאחד מתלמודי התורה המרכזיים והבולטים בירושלים, והשמועה על הפיטורים המפתיעים הכתה גלים ויצרה הדים רבים ברחוב הליטאי.

גורמים המעורים בסיפור אומרים בשיחה עם "כיכר השבת" כי הסיבה לכך היא העובדה שב"פלג הירושלמי" הוחלט לאחרונה לצאת לדרך חדשה ונפרדת גם בתלמודי התורה, ונערכים לפתיחתם של לפחות שני תלמודי תורה חדשים עבור בנים למשפחות המזוהות עם דרכם.

ה"חיידרים" אמורים להיפתח בשנת הלימודים הבאה בשכונות רמות ונווה יעקב (וייתכן גם במרכז העיר). יצוין, כי תלמוד תורה "חכמת שלמה" היה במהלך כל השנים בנשיאותו של הגר"ש אוירבך, ועל אף העובדה שגם כעת נמשך הדבר, הרי שהמנהל פינזל הנחשב לעסקן בכיר בקרב מנהלי הת"תים מזוהה כיום עם הממסד הליטאי ועם הנהגתם של גדולי הדור מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי.

לטענת אותם גורמים חינוכיים, לאור העובדה כי כיום בתלמוד תורה חכמת שלמה לומדים ילדים המזוהים עם שני הצדדים, נוצר חשש בקרב ההנהלה שמא חלק ניכר מהתלמידים יעזבו בשנת הלימודים הבאה לחיידרים החדשים שייפתחו, מה שיגרום לצורך בפיטורי מחנכים. לאור זאת, כבר כעת נערכים במוסד מבעוד מועד לקראת הדבר.

יצויין, כי בשיחה שקיים "כיכר השבת" עם פינזל עצמו, הוא הכחיש לחלוטין קשר בין הפיטורים הקולקטיביים לפתיחת תלמודי התורה החדשים. "זהו תהליך טכני קבוע שנעשה בשנים שחודש מאי חל כבר בחודש אייר ויש צורך להיערך לשנה הבאה. מאידך, על פי חוק חייבים להודיע למורים על מעמדם ועל כן מפטרים כביכול את כולם ומיד מחזירים לתפקיד 99.9 אחוז מהם" אומר פינזל.

פינזל מוסיף ואומר כי "כל המורים אצלי יודעים שימשיכו וקיבלו הודעה על כך. אחד יודע שיעזוב ואין לכך כל קשר לפתיחתם של תלמודי התורה החדשים. זה כלל לא קשור לזה. בכלל, התלמידים שלנו זה לא מאותו קהל וזה לא ייפגע בנו בשום אופן. מדובר בצעד טכני בלבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר