לאחר שלוש שנים של הימלטות

הרב אליעזר ברלנד נחת בנתב"ג ונעצר, חסידיו הגיעו לתמוך

שלוש שנים לאחר שהתפוצצה הפרשה, מנהיג קהילת 'שובו בנים', הרב אליעזר ברלנד, נחת הבוקר בישראל ונעצר. עשרות מחסידיו הגיעו לנתב"ג בכדי לתמוך בו, אך חלקם נחסמו בכניסה (חדשות)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
הרב ברלנד בעת מעצרו בנתב"ג, הבוקר (באדיבות המצלם )

לאחר שלוש שנים של הימלטות, נחת הבוקר (שלישי) הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים', בישראל. עם נחיתתו בשעה 9:23 הרב נעצר והובהל לחקירה, אליה דרוש מזה שלוש שנים.

מחוץ לשדה התעופה הגיעו מאות מתלמידיו של הרב בכדי לתמוך בו, חלקם טענו כי העובדים במקום מנעו מרובם להיכנס לתוך אולם קבלת הפנים.

לדבריו אחד ממקורבי הרב ברלנד, כבר בכניסה לנתב"ג, בכניסת הרכבים, עמדו במקום שוטרים שזיהו כל מי שנחשב כחסיד 'שובו בנים' ומנעו את כניסתו לשדה.

המוני החסידים שהמתינו לרב באולם קבלת הפנים, התאכזבו לגלות - את מה שהיה צפוי מראש - כי הרב לא יעבור דרכם וכי ישר מהמטוס הוא הועבר לרכב משטרתי.

מיד עם נחיתת המטוס, נלקח הרב ברלנד מדלת צדדית, כדי למנוע הפרעה מצד חסידיו, הן אלו שהיו עמו על הטיסה והן אלו שהמתינו בנתב"ג. עשרות שוטרים בלבוש אזרחי המתינו לרב מתחת למטוס בכדי למנוע כל הפרעה אפשרית מצד החסידים.

יצוין כי מיד עם רדתו מהמטוס הרב נעצר, רגע לפני כניסתו לרכב, התכופף ונישק את אדמת ארץ ישראל.

עשרות מחסידיו של הרב ממתינים בכניסה למשרדי יאח"ה, לשם צפוי הרב להגיע, לשם החקירה.

כעת ממתינים החסידים לראות מה תוליד חקירת הרב והאם היום, בסיום החקירה הראשונה, הוא ישוחרר לביתו או אף למעצר בית או שמא יוחלט לבקש מבית המשפט להאריך את מעצרו.

מסע הבריחה

עם היוודע דבר החשדות הצליח הרב ברלנד לצאת מהארץ ובמשך שלוש שנים עבר ממדינה למדינה מחשש שיעצר. בחודשים האחרונים התנהלו מגעים להסגרתו בהסכמה, ואמש הוא עלה על מטוס אל על מיוהנסבורג יחד עם קבוצה מתלמידיו ונחת הבוקר בישראל.

לקראת הסגרתו, פרסם אמש הרב ברלנד הקלטה מהכלא בו הוחזק ובה הוא נשמע מתדרך את חסידיו לקראת שובו ארצה. "כל עם ישראל. כל מי שיגיע לקבלת פנים מחר - מבקשים מכולם להתנהג במתינות, בדרך ארץ, דרך ארץ קדמה לתורה כמו שכתוב כל עם ישראל יצא לפני משה, מבקשים מכולם לצאת בדרך ארץ ולקבל את הרב בדרך ארץ, לא להתגרות בשוטרים ולא בשוטרות, לא להרים יד לא להתחצף לא להגיד מילים לא יפות, הכל צריך להיות על פי ההלכה".

עוד נאמר במסר לחסידים כי "בזכות שהרב חוזר לארץ גם השופטים יעשו תשובה וגם השוטרים רוצים לעשות תשובה, וכל עם ישראל רוצה לקבל את השכינה, ושנוכל כבר בראש השנה לקבל פני משיח ולראות בית מקדש של אש, בפרט ששלושה ימים לפני לוחות ראשונים שכל שנה זה מתחדש..."

הרב ברלנד עזב את ישראל לאחר שתלמיד לשעבר האשים אותו במעשים חמורים. הרב נסע בתחילה למרוקו ועזב את המדינה לאחר כחצי שנה בשל הוראת מלך מרוקו.

הרב ברלנד בדרום אפריקה

בהמשך, הרב ברלנד עבר לזימבבואה בה שהה מספר חודשים. לאחר פרסום בעיתונות המקומית על החשדות נגד הרב ועל סיבת שהותו במדינה, נעצר הרב ברלנד והושפל לעיני המצלמות כשהרשויות בזימבבואה שיחררו תמונות של הרב מובל בבגדי אסיר, ללא כיפה ובאזיקים.

לאחר שעזב את זימבבואה, המשיך הרב ברלנד לדרום אפריקה, אך לאחר מספר חודשים נאלץ לעזוב גם את דרום אפריקה מאחר והמשטרה המקומית החלה לחפש אחריו במטרה לעוצרו. הרב המשיך עם מאות חסידיו להולנד ונעצר במדינה לאחר בקשת הסגרה שהגישה מדינת ישראל. במהלך הדיונים להסגרתו, נמלט הרב מהולנד למרות צו איסור יציאה שעמד נגדו.

הרב ברלנד. ארכיון (צילום: מאיר אלפסי - כיכר השבת)

לאחר שנמלט מהולנד, חזר הרב לדרום אפריקה שם ערכו השוטרים חיפושים אחריו מספר פעמים. לפני מספר חודשים הוא נעצר, והלילה, לאחר שהייה ממושכת במעצר, הוא מוסגר לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר