מצפצפים על החרדים

מתנדבי מד"א ביתר חיללו שבת, בגלל קריאת שווא

מתנדבי מד"א ביתר נאלצו בליל שבת קודש האחרון לחלל את השבת, בגלל חוסר שיקול דעת של מוקד מד"א ירושלים שהוציא הודעת ביפר בה קריאה לכל המתנדבים שיצאו לאירוע החייאה להתקשר למוקד. מאוחר יותר התברר: האירוע לא היה כרוך בפיקוח נפש. כל הפרטים (חרדים)

חיים ספרן | כיכר השבת |

מכשיר הביפר ציפצף בשבת קודש, ההודעה לא הייתה פיקוח נפש. זה מה שמעלה תחקיר כתב כיכר השבת שחושף הבוקר כי מתנדבי מד"א ביתר עילית נאלצו בליל שבת קודש האחרון לחלל את השבת, בגלל חוסר שיקול דעת של מוקד מד"א ירושלים שהוציא הודעת ביפר ובה קריאה לכל המתנדבים שיצאו לאירוע החייאה להתקשר למוקד.

הסיפור החל כאשר קריאת ביפר דיווחה על החייאה בכתובת דירת מגורים בעיר ביתר עילית. כונני מד"א החרדים שמיהרו למקום האירוע גילו כי מדובר בקשישה חולנית, שלקתה על פי החשד בשפעת מקסיקו. הקשישה נפטרה בביתה ולאור מאמצי ההחייאה שבוצעו בה עלה חשש במוקד ירושלים לבריאותם של המתנדבים.

אלא שבמקום להמתין לרישום מסודר של המתנדבים במוצאי השבת, כאשר לא נדרש שום טיפול רפואי מיידי בהם, הוציא מד"א ביפר בליל שבת ובו ביקש מהמתנדבים שהשתתפו באירוע ליצור קשר עם המוקד. המתנדבים החרדים התקשרו למוקד ואז גילו כי בסך הכול רצו במוקד לקבל את פרטי המתנדבים שהשתתפו לצורך מעקב שוטף.

המתנדבים החרדים זעמו על התקרית והעירו על חוסר הרגישות שיש במעשה. “אנחנו מצפים שמד"א כגוף שגורם להפעלת מתנדבים חרדים בשבת קודש יבינו את הרגישות והחשיבות ויוציאו קובץ נהלים מסודר שישים סוף לחילולי השבת לשווא". אמרו המתנדבים ששוחחו עם כתב כיכר השבת.

דובר מד”א ירושלים דני רוטנברג מסר בתגובה, "הוצאת הביפר לכונני מד"א בביתר עילית בליל שבת נבעה מהחשש הכנה של קצינת המשמרת שכוננים שלא התמגנו ושהשתתפו במאמצי ההחייאה ייחשפו להדבקה במחלה. במד"א הפיקו לקחים מהאירוע המדובר וחידדו בפני צוות המוקד את החשיבות בגילוי רגישות לציבור המתנדבים שומרי השבת והימנעות באם לא מדובר במקרה חירום מלהוציא ביפרים בנושאים שכאלה, למרות שביפר זה יצא בתום לב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר