"כמו בבית שמש"

אייכלר מבטיח: "החרדים יצילו את נצרת עילית"

בדיון בכנסת על מצבה של העיר נצרת עילית, טען ח"כ מיהדות התורה כי אם תהיה תשתית ראויה יבואו אלפי חרדים, כולל חסידי בעלזא, לההתגורר בה: "כמו בבית שמש" (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תלמידי ישיבות חוגגים בבית שמש, אילוסטרציה (צילום: קובי הר צבי)

בדיון שהתקיים אתמול (רביעי) במליאת הכנסת לגבי הצורך לפעול לשיקומה הכלכלי של העיר נצרת עילית, שיזם ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) הוא אמר בנאומו כי "אלפי משפחות חרדיות, ובתוכם חסידי בעלז, מוכנות לבוא ולייהד אותה".

לדבריו, "גם העיר בית שמש היתה במצב דומה. רק כאשר בא הציבור החרדי והחל לפתח אותה, היהודים הללו הפריחו את העיר הזאת, גידלו את העיר בית שמש והיא תהיה עוד מעט העיר החמישית בגודלה בארץ".

החשש כי העיר נצרת עילית נמצאת בתהליך קריסה כבר נשמע בקול רם זה תקופה ארוכה. אייכלר תיאר בקצרה את ההיסטוריה של המקום: "בשעתו היתה העיר מעוז של התיישבות יהודית בגליל, אבל זה היה בימים שבהם המילה 'ייהוד הגליל' לא היתה מילת גנאי. היום הס מלהזכיר אפילו את המלים 'ייהוד ירושלים'. לצערנו, כל המושג של יישוב יהודי נחשב בעייתי".

"אחוז הילדים בנצרת הוא מחצית מהמקובל בארץ כולה: 35 אחוז מתושבי העיר הם ערבים והשאר עולים ועניים. חמישים אחוזים מהתושבים מוכרים בלשכות הרווחה", עבר אייכלר לתיאור המצב העגום הנוכחי. "בקיצור, נצרת עילית במצב שהיא זקוקה לישועה גדולה".

אלא שעדיין יש תקווה לפי הח"כ מיהדות התורה: "זכתה נצרת עילית לתקווה גדולה, למרות המציאות הקיימת שם. אלפי משפחות צעירות מן הציבור החרדי מוכנות ובתוכם חסידי בעלז, לבוא מרחוק ולגור בגליל, בנצרת עילית, להפריח אותה ולהרבות אותה. אם מותר לומר גם לייהד אותה, תרתי משמע. אמנם המטרה היא לפתור את מצוקת הדיור של אותן משפחות, אבל זו תהיה ברכה גדולה לעיר כולה ולגליל כולו".

מה שקורה בפועל, דיווח אייכלר, הוא ש"זורקים שם מאות משפחות, בלי להכין בתי ספר, תשתית, כבישים ומוסדות חינוך. שום דבר. זה יהיה עוול גדול אם מצב זה יימשך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר